Generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek konstatoval, že Dopravní podnik uspěl v poptávkovém řízení na přepravu účastníků měnového fondu. "Ministerstvu financí jsme představili všechny typy používaných autobusů a ministerstvo si vybralo právě autobusy nízkopodlažní.
Proto musíme provoz těchto autobusů na přechodnou dobu na pravidelných linkách omezit," sdělil Houfek s tím, že Dopravní podnik toto opatření projednal s příslušnými organizacemi tělesně postižených občanů.
"Chápeme, že cestujícím, navyklým používat tento druh autobusů, vzniknou na čas určité problémy, ale je třeba vzít v úvahu i finanční efekt, který z celé akce pro Dopravní podnik vyplyne. Zisk prioritně použijeme na další zkvalitnění služeb cestujícím včetně nákupu nových nízkopodlažních autobusů," tvrdí Houfek, který dodal, že od 1. října budou nízkopodlažní autobusy opět v pravidelném provozu.
Představitelé hlavních organizací ve městě, které sdružují tělesně postižené, však tvrdí, že je dopravce o stažení nízkopodlažních autobusů neinformoval. "Nikdo z Dopravního podniku s námi nic neprojednával. Pro mnohé lidi je nízkopodlažní autobus jedinou možností, jak se dostat do práce," uvedla předsedkyně Pražské organizace vozíčkářů Zdeňka Hanáková.
"Lidé budou asi přesvědčeni, že tyto autobusy jezdí tak, jak jsou vyznačeny v jízdním řádu. Je možné, že někdo zůstane na zastávce, protože se do klasického autobusu nedostane," dodala.
Také ředitelka Centra Paraple Alena Kábrtová potvrdila, že Dopravní podnik se zástupci paraplegiků nejednal. "Zuřivě se kvůli tomu rozčilovat nebudu, ale nadšení tím nejsme. Ten, kdo s nízkopodlažními autobusy počítá, to bude mít kvůli finančníkům o fous těžší," řekla.