Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nikdy nekončící práce? Trvalo to deset let, ale skotský most je natřený

  16:25aktualizováno  16:25
Všechno má svůj konec. Dokonce i nikdy nekončící práce, jak Britové s oblibou nazývali natírání skotského mostu Forth Bridge. Natěrači z něj neslezli celých deset let. Přes 2,5 kilometru dlouhý most natírali pořád dokola. Teď je konstrukce poprvé bez lešení a mělo by to tak zůstat alespoň příštích 25 let.

Konec nikdy nekončící práce. Natěrači odpočívají u mostu Forth Bridge poté, co byly rekonstrukce a natírání mostu po deseti letech oficiálně ukončeny (9. prosince 2011) | foto: Reuters

"Natírání mostu bylo dlouho považováno za jeden ze světových nikdy nekončících úkolů. A rekonstrukce, kterou jsme právě dokončili, byla jedna z největších inženýrských výzev, jaké naše společnost čelila," prohlásil v pátek jeden ze šéfů britské firmy Network Rail, která rekonstrukci a nátěry měla na starosti.

Fotogalerie

Opravy a natírání trvaly deset let a přišly na 130 milionů liber, v přepočtu skoro 4 miliardy korun. Postupně se na konstrukci vystřídalo přes 1 500 lidí, v době nejintenzivnějších prací jich na něm pracovalo i 400 v jediný den.

Dělníci natřeli dohromady 230 tisíc metrů čtverečních ocele a 6,5 milionu nýtů, uvedla televize BBC.

Nová metafora

Díky novým technikám a materiálům se teď ale nebude muset dotknout štětec mostu nejméně 25 let. Tým pracovníků nanesl na konstrukci tři vrstvy speciálně odolné barvy, která vytváří prakticky neprostupnou ochranu mostu před rozmary počasí. Podobné nátěry se používají třeba na ropných plošinách na moři.

Dokončení nátěrů okamžitě vyvolalo výzvy k nalezení nového konkrétního příkladu pro oblíbenou metaforu o nikdy nekončícím procesu, komentuje dokončení rekonstrukce server telegraph.co.uk.

Železniční most Forth Bridge vede přes záliv Firth of Forth nedaleko Edinburghu. Stavět ho tam začali v roce 1883 a břehy zálivu poprvé spojil v roce 1890. Měří přes 2,5 kilometru a vlaky po něm jezdí ve výšce 45 metrů nad hladinou vody. Jeho věže dosahují výšky sto metrů.

Železniční most Forth Bridge

Železniční most Forth Bridge





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalý slovenský ministr hospodářství Pavol Rusko
Slovenská policie zadržela exministra Ruska, měl si objednat vraždu

Slovenská policie zadržela bývalého spolumajitele soukromé televize Markíza a exministra hospodářství Pavola Ruska. Podezírá ho, že si před 20 lety v podsvětí...  celý článek

Policie stále pátrá po jednom ze strůjců pařížských útoků Salahu Abdeslamovi.
Pařížského atentátníka Abdeslama bude každý den k soudu převážet vrtulník

Salaha Abdeslama, jediného žijícího podezřelého z podílu na tragických teroristických útocích v Paříži z listopadu 2015, budou denně převážet vrtulníkem k...  celý článek

Ohňostroj vyděsil obyvatele Paříže. Lekli se, že jde o útok
VIDEO: Půlnoční ohňostroj vyděsil Pařížany. Báli se útoku teroristů

Mohutné rány vyděsily v neděli o půlnoci mnoho Francouzů a turistů v Paříži. Mnozí z nich se báli dalšího teroristického útoku. Naštěstí to ale byl jen...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.