"Natírání mostu bylo dlouho považováno za jeden ze světových nikdy nekončících úkolů. A rekonstrukce, kterou jsme právě dokončili, byla jedna z největších inženýrských výzev, jaké naše společnost čelila," prohlásil v pátek jeden ze šéfů britské firmy Network Rail, která rekonstrukci a nátěry měla na starosti.
Opravy a natírání trvaly deset let a přišly na 130 milionů liber, v přepočtu skoro 4 miliardy korun. Postupně se na konstrukci vystřídalo přes 1 500 lidí, v době nejintenzivnějších prací jich na něm pracovalo i 400 v jediný den.
Dělníci natřeli dohromady 230 tisíc metrů čtverečních ocele a 6,5 milionu nýtů, uvedla televize BBC.
Nová metafora
Díky novým technikám a materiálům se teď ale nebude muset dotknout štětec mostu nejméně 25 let. Tým pracovníků nanesl na konstrukci tři vrstvy speciálně odolné barvy, která vytváří prakticky neprostupnou ochranu mostu před rozmary počasí. Podobné nátěry se používají třeba na ropných plošinách na moři.
Dokončení nátěrů okamžitě vyvolalo výzvy k nalezení nového konkrétního příkladu pro oblíbenou metaforu o nikdy nekončícím procesu, komentuje dokončení rekonstrukce server telegraph.co.uk.
Železniční most Forth Bridge vede přes záliv Firth of Forth nedaleko Edinburghu. Stavět ho tam začali v roce 1883 a břehy zálivu poprvé spojil v roce 1890. Měří přes 2,5 kilometru a vlaky po něm jezdí ve výšce 45 metrů nad hladinou vody. Jeho věže dosahují výšky sto metrů.