Ukázalo se to například v době opoziční smlouvy, kdy její kritika u voličů pomohla tehdejší Čtyřkoalici. Postoj sdělovacích prostředků podle odborníků dlouhodobě ovlivňuje i to, co lidé pokládají za důležité a o čem přemýšlejí.
"Na klesajícím trendu v mediálním zájmu o volby do Senátu se letos podepsaly srpnové povodně," připouští Prorok.
Media Tenor, hlavní projekt firmy InnoVatia, analyzoval deníky a televizní zprávy deset týdnů.
Co ukázal výzkum
Klíčové deníky otiskly od léta o volbách do horní parlamentní komory 66 příspěvků. Před čtyřmi roky to přitom bylo víc než dvakrát tolik - 172. Hlavní televizní zpravodajské relace rozhodování voličů věnovaly dvě desítky šotů.
Deseti týdnům před volbami do Senátu dominovaly informace o povodních (2798 příspěvků), kriminální činy (531), výše daní (320) a volba prezidenta (240).
Otázky související s volbou prezidenta – výběr kandidáta, způsob volby – jsou v médiích zmiňovány čtyřikrát častěji než volby do Senátu.