"Průvodčí při výjezdu ze zábřežského nádraží zjistila, že na schůdku visí cestující. Při nízké rychlosti mu naznačovala, ať seskočí. Černý pasažér se však držel dál. Pak šla zatáhnout za záchrannou brzdu, ale v celém vagónu nefungovala ani jedna," popsala začátek příhody cestující Alena Hlochová.
"Průvodčí pak odešla do vedlejšího vozu a vlak zastavil v polích," podotkla cestující. Mladíka, který se přiznal, že na stupátku cestuje už z Prahy, vtáhli železničáři dovnitř.
"Pak ovšem začala průvodčí zmatkovat, že se od Prahy blíží další vlak a vlaková četa nemá vysílačky, aby mohla nádraží v Zábřehu upozornit, že trať není volná. Lidé stáli na schodech nebo v oknech a s obavami vyhlíželi světla ve tmě. Situaci zachránil až jeden z cestujících, který do Zábřehu zavolal z mobilního telefonu," pokračovala Hlochová.
Po chvíli se vlak rozjel. Černého pasažéra železničáři v další stanici vysadili.
Zastavení vlaku ve volné krajině potvrdil Pavel Janů ze stanice v Zábřehu i mluvčí Českých drah Pavel Tesař. Podle něj však cestující neměli k obavám důvod.
"Je možné, že záchranné brzdy nemusely fungovat v celém voze kvůli nedostatku vzduchu v systému. Ale vlak zastavil přednosta stanice Zábřeh vypnutím proudu v troleji. Z tohoto důvodu ani nehrozila žádná srážka," tvrdí Tesař.
Podle něj mají průvodčí na dálkových spojích mobilní telefony. "Zřejmě se průvodčí mobil vybil nebo porouchal, přesnou informaci nemám," řekl mluvčí. Připustil ale, že o tom, co se děje za ním, nemusí mít strojvůdce ani potuchy.
Nemá spojení ani s osádkou vlaku, ani se stanicemi po cestě a o problémech se dozví z návěstí na trati nebo tak, že se vypne trolej.
Co se stalo s mladíkem, který zastavení vlaku zavinil, není jasné. V hlášení Českých drah je napsáno, že ho zaměstnanci železnice předali policii v Lukavici na Šumpersku.
"Ptal jsem se v nedalekém Zábřehu a pro jistotu i v Mohelnici. Oba obvody v noci do Lukavice hlídku neposílaly," řekl mluvčí šumperské policie Zdeněk Theimer.