Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nepřijatelná bulvarizace, míní stížnost o diskusi Samkové s Kocábem v ČT

  14:22aktualizováno  14:22
Výběr hostů do debaty České televize o uprchlické krizi se stal předmětem stížnosti adresované Radě ČT. Poukazuje na pořad Události, komentáře, ve kterém se k tématu vyjadřovali advokátka Klára Samková a bývalý politik a hudebník Michael Kocáb.

Debata bez odborníků se podle stěžovatelů stala ukázkou nepřijatelné bulvarizace zpravodajství, píše se v otevřeném dopise.

„Česká televize by ze své podstaty měla společnost kultivovat, nebo alespoň se o kultivaci snažit. Bohužel, podobné výběry ‚expertů‘ v důsledku znamenají přesný opak,“ uvádí text Michala Pavláska z Etnologického ústavu Akademie věd a dokumentaristky Apoleny Rychlíkové, který podepsala víc než stovka vědců, novinářů, umělců a studentů.

Pořadu odvysílanému 25. srpna vytýkají, že ani pozvaná advokátka, ani bývalý politik nejsou odborníky na téma uprchlíků. K výběru hostů podle nich nestačí, že někdo hovoří emotivně, nebo že má silně profilovaný názor.

Co také zaznělo v duelu

Klára Samková
Ministr Michael Kocáb.

„EU neudělala naprosto nic pro zastavení růstu Islámského státu. Náš spojenec v NATO Turecko bombarduje Kurdy, jediné skutečné bojovníky, kteří proti Islámskému státu bojují,“ uvedla Klára Samková.

„Znovuvytvoření hranic v Evropě uprchlíky nezastaví. Znamenalo by rozpad EU a Schengenu. To je to, co islámští radikálové chtěli,“ řekl Michael Kocáb.


„Požadujeme proto vysvětlení principu, na základě kterého redaktoři a dramaturgové ČT do svých pořadů zvou osobnosti se statusem expertního vědění,“ píše se ve stížnosti s tím, že na migrační otázky je k dispozici řada osobností působících na fakultách a katedrách vysokých škol, sociální antropologové a etnologové nebo například experti stojící za portálem migraceonline.cz.

Dalším nezvládnutým pořadem podle stěžovatelů bylo Interview 24, v němž údajně moderátorka v několika případech bez komentáře nechala šířit zavádějící informace.

„Je smutnou skutečností, že jediná česká veřejnoprávní televize opakovaně přispívá k šíření paniky, strachu a legitimizování názorů založených na nenávisti a demagogii,“ stojí ve stížnosti.

Uvádí rovněž výčet částí Kodexu ČT, které nebyly v uváděných příkladech dodrženy a údajně vedou k legitimizaci názorů založených na nenávisti a demagogii.

Česká televize stížnost nekomentovala „Jelikož jde o stížnost adresovanou Radě, nemůžeme se k ní v tuto chvíli vyjadřovat,“ uvedla mluvčí ČT Alžběta Plívová.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Policisté se zaměří na motorkáře, budou jim rozdávat reflexní šle

V pražské Zbraslavi se v pátek odpoledne zaměří dopravní policisté na motocyklisty. Společně se zástupci Besipu jim budou rozdávat reflexní šle. Cílem akce je...  celý článek

Kožešinová farma, norek, kůže, kožešina (26. ledna 2017, Velký Ratmírov).
Kožešinové farmy v Česku skončí v lednu 2019, potvrdil Senát

Senát ve čtvrtek pozdě večer schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pojišťovna rozhodla o muži s rakovinou, lék mu nakonec uhradí

Případ otce dvou dětí, který trpí rakovinou ledvin a kterému pojišťovna zamítla léčbu navrženou onkologem, nabral příznivý směr. Poté, co iDNES.cz minulý týden...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.