Leták dále obsahoval podrobný výčet služeb, které firma nabízí, včetně otevírací doby. "Taková reklama je neetická," tvrdí mladý muž, kterému se leták dostal do rukou. "Nedovedu si představit, že někdo do nemocnice přivede svoji nemocnou maminku a zdravotníci mu dají do ruky list papíru s radou, na kterou pohřební službu se má obrátit."
Od obsahu letáku se distancovala majitelka pohřební služby Obelisk Terezie Mixová i vedení nemocnice. Ale stalo se tak až poté, co na situaci veřejně upozornil místní tisk.
"Slyšela jsem sice už před několika měsíci, že na interně rozdávají nějaké informace o pohřební službě, ale netušila jsem, že jsou spojeny se jménem mé firmy. To jsem zjistila teprve v uplynulých dnech," tvrdí Mixová.
Ředitel nemocnice Tvarůžek řekl, že letáky vznikly z iniciativy jednotlivce, který chtěl v dobré víře lehčit situaci pozůstalým. "Nebylo to zcela v pořádku, ale už jsme to napravili. Vydávání letáku jsme zastavili a přijali taková opatření, aby se podobné selhání nemohlo opakovat. Každý text, který dostanou do ruky pacienti, bude nejdřív schvalovat někdo z vedení," uvedl.
Majitelka novojičínské pohřební služby Charitas Jiřiná Golová uvítala, že nemocnice po několika měsících přestala vydávat leták, který zvýhodňoval jednu firmu před ostatními. "Většina nemocnic řeší situaci tak, že nabízí pozůstalým informace o všech pohřebních službách. Bohužel, v Novém Jičíně je situace už dlouhou dobu jiná. I lékaři záchranné služby rozdávají lidem letáky, které přímo vydala konkurenční pohřební služba Obelisk," uvedla.
"Dali jsme naše letáky na patologii, kam se odtamtud šíří, to nevím," reagovala Mixová. Podnikatelka je ale přesvědčena, že i kdyby její letáky rozdávali pozůstalým lékaři záchranné služby, není na tom nic špatného. "Patologii i záchrance mohou dát letáky všechny pohřební služby. Lidé tyto informace vyžadují. Záleží jen na nich, kterou službu si vyberou," míní.
Ředitel novojičínské záchranné služby Jaromír Aleš, který je ve funkci teprve od pondělka, uvedl, že se dosud nesetkal s letáky propagujícími pouze jednu pohřební službu. "Do včerejška jsem sloužil ve Studénce a tam postupujeme tak, že lidem na jejich přání vždy poradíme kontakt na tu pohřební službu, která sídlí nejblíž jejich bydlišti," vysvětlil Aleš. "Jsem přesvědčen, že stejně postupují i kolegové v Novém Jičíně. Ale zjistím, jaká je praxe. A pokud někdo porušuje volnou soutěž, postarám se o nápravu."