Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nemocnice má dát za smrt dítěte půl milionu

  0:01aktualizováno  0:01
Petra Stuchlová přijela do chebské nemocnice s devatenáctiměsíčním synkem 5. února 2002. Milan stále zvracel. Druhý den se stav dítěte prudce zhoršil. Chebští lékaři si s ním nevěděli rady. Chlapcův život nezachránil ani letecký transport do plzeňské nemocnice. Po dvou hodinách zemřel.

"Při přijetí byly u chlapce jasné známky pokročilého šoku a selhávaly základní životní funkce. Operační zákrok byl posledním pokusem o záchranu jeho života," uvedl tehdy náměstek fakultní nemocnice Jiří Poborský.

Příčinou kritického stavu byla podle lékařů střevní neprůchodnost. "Vyšetření jsme udělali, neukazovala na žádný takovýto problém," tvrdil po tragédii šéf chebské nemocnice Milan Burša.

Matka podala na chebskou nemocnici trestní oznámení a spolu s otcem žalobu na přiznání nemajetkové újmy způsobené smrtí dítěte. Plzeňská samosoudkyně Vlasta Formánková ve středu rodičům dala za pravdu. Petře Stuchlové musí nemocnice zaplatit 300 tisíc, otci Miloslavu Valeškovi 150 tisíc korun.

"Silný citový vztah k dítěti měli oba rodiče, i když ve společné domácnosti žili jen do října 2001. Po smrti dítěte má matka psychické a citové potíže. Jen morální satisfakce je nedostatečná," vysvětlila soudkyně. Podle ní je ztráta dítěte zásadním zásahem do osobnostních práv.

Rodiče k soudu nepřišli. "Oba rodiče znovu potvrdili, že peníze jim v žádném případě nemohou nahradit život dítěte," řekl právník rodičů Jiří Hruš.

Advokát chebské nemocnice Ladislav Dolhý soudkyni přesvědčoval, aby případ ještě neuzavírala. "Navrhuji s rozsudkem počkat na dobu, kdy skončí policejní vyšetřování tří lékařů v této věci," domáhal se Dolhý. Soudkyně mu nevyhověla. Dolhý neřekl, zda se proti verdiktu odvolá.

Všichni tři chebští lékaři, kteří neodhalili příčinu chlapcových zdravotních potíží, v nemocnici nadále pracují. "Případ stále vyšetřujeme," řekla bez bližších podrobností policejní mluvčí Martina Hrušková.

V republice je to druhý podobný případ. Před dvěma roky ostravský soud přiřkl tři čtvrtě milionu korun za citovou újmu rodině, které železná tyč odhozená dělníky z věžáku zabila jedenáctiměsíční dítě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.