Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruská msta za reportáž o dopingu. Odvysílali, jak provokovali autora

  13:36aktualizováno  13:36
Reportéři ruského státního televizního kanálu Rossija 1 provedli odvetu za reportáž německého novináře Hajo Seppelta o systematickém dopingu v ruském sportu. Při rozhovoru na něj dotírali dotazy, zda je uplacený. Když je nakonec vyhodil, odmítli odejít. Natočenou strkanici kanál odvysílal.

Rusko nyní čelí velké dopingové aféře, která loni v listopadu vedla k vyřazení Rusů z mezinárodních atletických soutěží. Atletům též hrozí, že v krajním případě nebudou moci startovat na olympiádě v Riu de Janeiru.

Televize ARD přišla s tvrzením, že má důkazy o tom, jak ruský doping kryjí nejvyšší státní místa (více zde). Ruští novináři proto vyrazili vyzpovídat německého reportéra Hajo Seppelta, který se pro ARD tématu ruského dopingu věnuje, uvedl německý server Die Welt.

Podle přepisu rozhovoru na ruském serveru Vesti se reportérka Olga Skabejevová nejdříve táže, proč o ministrovi sportu Vitaliji Mutkovi Seppelt hovoří jako o „Putinově ministrovi“. Seppelt opáčí, že jej označuje i za „ministra sportu“ a ruského prezidenta zmiňuje proto, že od něj Mutko přijímá instrukce. Pak se Skabejevová domáhá prozkoumání originálů nahrávek, ze kterých Seppelt vychází ve svých reportážích.

Ten říká, že je s sebou nemá, že podle německých zákonů originály tajně pořízených nahrávek nesmí zveřejnit a že je poskytl Světové antidopingové agentuře (WADA).

Snažím se být přítelem své země, naléhala reportérka

Reportérka se pak opakovaně ptá, jestli Seppelt někdy přijal úplatek, po negativní odpovědi znovu chce vidět dokumenty. „Je to pro nás důležité, musíte to pochopit. Možná přijdeme o olympiádu!“ Na námitku, že ona o hry nepřijde, protože není atletkou, opáčí: „Snažím se být přítelem své země.“ Seppelt to odmítá, novinář podle něj má být nezávislý, ne přítelem kohokoliv.

Pak dochází k hádce, v níž se Skabejevová ptá německého reportéra, proč je agresivní, a Seppelt jí odvětí, že je hloupá. Nakonec rozhovor ukončil, vynesl ruským novinářům věci za dveře a vyzval je k odchodu, ti ale dál filmovali. Seppelt následně ruský štáb vystrkal a zavolal hotelovou ostrahu a policii. Teprve pak štáb vyklidil pole a ztratil se Seppeltovi v ulicích.

Natočené záběry ovšem Rusové odvysílali, včetně strkanice ve dveřích a záběrů Seppeltových osobních věcí a příslušenství pokoje. Ruští diváci se tak dozvěděli i to, že novinář měl na pokoji rychlovarnou konvici, kávovar a neuklizené košile.

Stanice ARD/WDR nyní podle Die Welt zvažuje, zda se zveřejnění ruské reportáže bude bránit soudní cestou.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel britské bezpečnostní služby MI5 Andrew Parker při projevu v Londýně...
Teroristická hrozba v Británii dosáhla alarmující úrovně, řekl šéf MI5

Šéf britské tajné služby MI5 Andrew Parker prohlásil, že teroristická hrozba v zemi vzrostla alarmujícím tempem a je nejvážnější za 34 let jeho kariéry. V...  celý článek

Ve vodách okolo Grónska plave stále více ker, které ohrožují lodní dopravu.
Stometrová tsunami nebo obří kry. Grónské vody jsou stále nebezpečnější

Na ochranu vesnic na grónském pobřeží se ročně vynakládají miliony dolarů. Podobnou sumu spolkne také monitoring a odstraňování rostoucího počtu obřích...  celý článek

Útok na policejní komplex ve městě Gardez na jihovýchodě Afghánistánu (17....
Islamisté přepadli základnu v Kandaháru, zabili 58 afghánských vojáků

Nejméně 58 vojáků a policistů zemřelo za poslední dva dny při útocích islamistického hnutí Tálibán na různých místech Afghánistánu, informovala ve čtvrtek...  celý článek

Audi S5 4,2 Quattro
Audi S5 4,2 Quattro

r.v. 2007, naj. 238 700 km, benzín
399 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.