Nová rekordmanka, zvaná Taurus, dosáhla špičkové rychlosti až na druhý pokus na trati Norimberk-Ingolstadt mezi městy Kinding a Allersberg. Stroj nebyl nijak upravován. Jen z čelních skel byly odstraněny stěrače, které by při takové rychlosti podle odborníků "prostě uletěly".
Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok.
Stříbrošedý stroj dostal 30 kilometrů na to, aby se pořádně rozjel. Už při prvním rozjezdu "letěl" po železnici rychlostí 344 kilometrů za hodinu, čímž překonal předchozí světový rekord ustavený na trati Bordeaux-Dax.
Lokomotivu pohání motor o síle 6400 kilowatů (asi 8500 koňských sil), který může být napájen ze čtyř různých napěťových systémů.