Zato v Radotíně a v Běchovicích, kde je návaznost na vlak, zejí parkovací místa prázdnotou, svůj vůz tam nechává jen minimum řidičů.
To potvrzuje i běchovická starostka Melanie Zajacová. "Denně tady stojí maximálně dvě nebo tři auta," řekla. Dopravní odborník Vladimír Göringer tvrdí, že parkoviště v Radotíně a Běchovicích nejsou správným řešením. "Nikdo tam nenechá svoje auto a nepojede do centra vlakem, navíc v Radotíně je parkoviště od nádraží asi kilometr daleko," řekl.
Za běchovické parkoviště včetně výkupu pozemků a zřízení naváděcího systému zaplatí město dvaatřicet milionů korun.
Mluvčí Technické správy komunikací Libor Sosnovec však namítá, že parkoviště v Běchovicích a Radotíně byla postavena teprve nedávno a automobilisté si na ně ještě nezvykli. "Stejné problémy byly dříve například na Chodově, kdy tam zpočátku téměř nikdo neparkoval, a nyní tam bývá ve všední dny od rána obsazeno," řekl Sosnovec.
Náměstek primátora Martin Hejl tvrdí, že výstavbu parkovišť P+R brzdí problémy s pozemky. "My někdy máme problémy s výkupem pozemků od soukromých majitelů, a proto stavíme tam, kde tyto potíže nejsou. Situace v Radotíně se zlepšila a určitě bude více aut parkovat i v Běchovicích, až se tam zprovozní naváděcí systém. Z něj se řidiči dozví, v kterou dobu jim pojede nejbližší vlak."
V současné době je v metropoli dvanáct parkovišť P+R, kde může stát téměř dvanáct set aut. Řidič zde zakoupí parkovací kartu za deset korun na den a k tomu zpáteční jízdenku na městskou dopravu do centra za dvacet korun.
Nové záchytné parkoviště P+R pro padesát aut zprovoznila v nedávné době Technická správa komunikací v Modřanech. Další cesta tramvají do centra města trvá nejméně pětadvacet minut. Dříve hrozilo, že motoristé je nebudou využívat. Nyní však bývá většinou plné. |