Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Některá parkoviště P+R lidé neužívají

  11:07aktualizováno  11:07
Praha - Další záchytné parkoviště P+R pro padesát aut zprovozní v nejbližší době Technická správa komunikací v Modřanech. Hrozí však, že motoristé je nebudou využívat a téměř devět milionů korun by pak utratilo město zbytečně. Zkušenosti jasně ukazují, že tato parkoviště na okrajích Prahy využívají motoristé především tam, kde mohou do centra města pokračovat dále metrem. Důkazem toho jsou Zličín a Černý Most, kde je téměř stále plno.

Zato v Radotíně a v Běchovicích, kde je návaznost na vlak, zejí parkovací místa prázdnotou, svůj vůz tam nechává jen minimum řidičů.

To potvrzuje i běchovická starostka Melanie Zajacová. "Denně tady stojí maximálně dvě nebo tři auta," řekla. Dopravní odborník Vladimír Göringer  tvrdí, že parkoviště v Radotíně a Běchovicích nejsou správným řešením. "Nikdo tam nenechá svoje auto a nepojede do centra vlakem, navíc v Radotíně je parkoviště od nádraží asi kilometr daleko," řekl.

Za běchovické parkoviště včetně výkupu pozemků a zřízení naváděcího systému zaplatí město dvaatřicet milionů korun.

Mluvčí Technické správy komunikací Libor Sosnovec však namítá, že parkoviště v Běchovicích a Radotíně byla postavena teprve nedávno a automobilisté si na ně ještě nezvykli. "Stejné problémy byly dříve například na Chodově,  kdy tam zpočátku téměř nikdo neparkoval, a nyní tam bývá ve všední dny od rána obsazeno," řekl Sosnovec.

Náměstek primátora Martin Hejl tvrdí, že výstavbu parkovišť P+R brzdí problémy s pozemky. "My někdy máme problémy s výkupem pozemků od soukromých majitelů, a proto stavíme tam, kde tyto potíže nejsou. Situace v Radotíně se zlepšila a určitě bude více aut parkovat i  v Běchovicích, až se tam zprovozní naváděcí systém. Z něj se řidiči dozví, v kterou dobu jim pojede nejbližší vlak."

V současné době je v metropoli dvanáct parkovišť P+R, kde může stát téměř dvanáct set aut. Řidič zde zakoupí parkovací kartu za deset korun na den a k tomu zpáteční jízdenku na městskou dopravu do centra za dvacet korun.

Nové záchytné parkoviště P+R pro padesát aut zprovoznila v nedávné době Technická správa komunikací v Modřanech. Další cesta tramvají do centra města trvá nejméně pětadvacet minut. Dříve hrozilo, že motoristé je nebudou využívat. Nyní však bývá většinou plné.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Čech zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí Lipna

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí lipenské přehrady na Českokrumlovsku. Většina poruch už se...  celý článek

Grafomotorička Martina Simonidesová.
Některé děti neumí správně psát, radši sedí u televize, říká grafomotorička

Stovky dětí se učí nejen správně mluvit u logopeda, ale i správně psát a držet tužku v ruce u grafomotorika. „Třetina předškoláků by potřebovala intenzivně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.