„Měli jsme sólových trolejbusů víc, než náš provoz potřebuje. Naopak v příštím roce chceme koupit šest nových nízkopodlažních trolejbusů,“ uvedl vedoucí provozu dopravního podniku Pavel Nosálek. Obnova je podle něj nutná především s ohledem na stáří vozidel. Nový majitel získá ojetý trolejbus asi za 150 tisíc korun.
Zlínská dopravní společnost prodala další dva sólo trolejbusy dopravnímu podniku v Jihlavě. Nejdříve se však ve Zlíně uskuteční jejich generální oprava.
S určitou dávnou nostalgie se pracovníci Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice zbavili také nejstaršího kloubového trolejbusu Sanos. „Prodali jsme ho jen za cenu železa Spolku přátel MHD v Pardubicích. Tam je aspoň naděje, že toto vozidlo neskončí jako kurník pro slepice, ale že se je podaří uvést úsilím nadšenců do provozuschopného stavu a že bude jezdit při historických příležitostech,“ říká Nosálek.
Prodaný trolejbus Sanos jezdil ve Zlíně od května 1987 a na tachometru má téměř 767 tisíc kilometrů. „Měl samonosnou karoserii a už byl ve velmi špatném stavu. Jeho případná oprava a udržování pro historické jízdy by pro nás byly příliš nákladné,“ konstatoval Pavel Nosálek.
V letošním roce zlínský dopravní podnik koupil čtyři nové kloubové autobusy. Během prosince ještě přibude nový školní autobus Karosa.