Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nekalé odposlechy využívala i jiná britská média, ukazují nové důkazy

  21:45aktualizováno  21:45
Britský list News of the World mediálního magnáta Ruperta Murdocha skončil poté, co prosákla na veřejnost aféra s odposlechy zavražděné dívky nebo členů královské rodiny. Nyní se objevují nové důkazy, že do špiclování telefonních hovorů byla zapletena i jiná média.

Ten, který významně přispěl ke zjednodušenému vnímání světa, mediální magnát Rupert Murdoch, odjíždí s manželkou Wendi Dengovou po slyšení před britským parlamentním výborem. (19. července 2011) | foto: AP

Podle nových důkazů telefonické odposlouchávání mohly v minulých letech praktikovat například také deníky Daily Mirror a The Sun, řekl v pondělí novinářům právní poradce vyšetřovatelů Robert Jay. Poznamenal, že do odposlechů bylo asi zapleteno mnohem více reportérů News of the World, než se dosud myslelo.

Vyšetřování může vést k přísnější regulaci celého britského tisku, soudí agentura Reuters.

Novináři se pokládají za strážce společnosti, ale kdo bude strážit tyto strážce, položil řečnickou otázku na úvod soudního přelíčení Brian Levenson, který řídí šestičlennou komisi. Tu britská vláda vytvořila s úkolem vyšetřit odposlechy a jakékoli další praktiky médií, které nelze zdůvodnit veřejným zájmem.

"Svoboda tisku je základem demokracie, ale musí být provázena respektováním práv jiných osob," zdůraznil Levenson, jenž má závěry vyšetřování předložit vládě v září 2012. Vyzval novináře, aby se nebáli sdělit komisi, pokud mají pocit, že tiskové orgány v něčem porušovaly či porušují etiku. Zároveň varoval noviny, které by snad chtěly nějak zastrašovat takové svědky.

Levenson, který patří k nejvýznamnějším soudcům v Británii, rovněž vyzval vydavatele, aby mu předali návrhy, jak lze podle nich lépe regulovat činnost tisku.

Odposlechová aféra propukla v roce 2007, kdy byl za odposlechy hlasových schránek členů královské rodiny odsouzen reportér News of the World Clive Goodman. Vedení Murdochovy společnosti News International tehdy zdůrazňovalo, že šlo o iniciativu jednoho reportéra.

Skandál pak zesílil letos začátkem července, kdy se ukázalo, že News of the World nechaly odposlouchávat hlasovou schránku mobilu unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Aféra otřásla politickou a mediální scénou v Británii a vyvolala pobouření, které vedlo k uzavření News of the World. List podle policie odposlouchával na 5 800 lidí.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Fašisté v USA hýří energií, úřady spěšně odstraňují pomníky Konfederace

Pravicoví extremisté ve Spojených státech srší nově nabytým sebevědomím a chystají další akce. Povzbudily je potyčky v Charlottesville a slova Donalda Trumpa,...  celý článek

Denise Morrisonová, šéfka potravinářského gigantu Cambell Soup, byla členkou...
Trump rozpustil své poradní sbory, kvůli jeho výrokům je opouštěli členové

Donald Trump se rozhodl ukončit činnost svých dvou poradních sborů poté, co je začali opouštět šéfové velkých firem. Ty pobouřily komentáře amerického...  celý článek

Kim Čong-un zkoumá plány útoku na Guam
Velmi moudré rozhodnutí. Trump chválí Kima za odklad útoku na Guam

Za „velmi moudré a logické rozhodnutí“ pochválil ve středu americký prezident Donald Trump severokorejského vůdce Kim Čong-una, který prozatím odložil plány...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.