Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíc lidí zemřelo v autě na obchvatu Loun

  1:00aktualizováno  1:00
Stačil jediný listopadový víkend loňského roku, při kterém na přehledném úseku obchvatu Loun zemřelo při dvou dopravních nehodách pět lidí. Místo se kvůli tomu vyhouplo do čela žebříčku nejrizikovějších silnic v Česku za rok 2005. MF DNES jej sestavila podle údajů policejního prezidia.

Na nebezpečném úseku obchvatu Loun se už nesmí předjíždět. Ilustrační foto. | foto: HZS Praha Leoš Kučera

Přitom podle policistů nebyl nikdy příjezd od obce Zeměchy k Lounům nebezpečný. Jde o přehledné místo. "Problémem bylo, že tu řada lidí nedodržovala povolenou rychlost. K tomu se ještě přidalo riskantní předjíždění," vysvětlil Rudolf Náhlovský z lounské dopravní policie.

Listopadové nehody - při kterých nakonec zemřelo šest lidí, další člověk pár dní po havárii - úřady rozhoupaly. Nebezpečný úsek nyní vypadá jinak: už se tu nesmí předjíždět. Silničáři také prodloužili připojovací pruh z vedlejší silnice.

I většina dalších lokalit, kde loni zemřelo při nehodách víc lidí, nepatří k rizikovým místům. Policisté tvrdí, že za havárie mohli vždy řidiči.

To je i případ silnice mezi Svitavami a Moravskou Třebovou, kde u obce Hřebeč projíždějí řidiči tunelem a zamíří na most. Právě u něj dostal v červenci řidič osobního auta smyk a na mokré silnici narazil do protijedoucí tatry. Havárii nepřežil, o život přišla i jeho manželka a tři potomci. Na žebříčku rizikových lokalit je místo na druhé příčce.

"Za nehodu mohla jednoznačně chyba řidiče," řekl Jiří Komínek, šéf svitavských dopravních policistů.

V Česku během posledních let přibylo mnoho opravených či nových silnic. Trendem je především výstavba kruhových objezdů místo nebezpečných křižovatek. Ale ty ne vždy přinesou větší bezpečí.

Stejné je to i v případě velkého množství nových semaforů nebo retardérů, které mají situaci na dané silnici uklidnit. Nahromadění bezpečnostních prvků řidiče mate a místo se tak naopak promění v rizikový úsek.

"Problém je, že v Česku není povinnost, aby všechny silniční stavby procházely bezpečnostním auditem. Má se to změnit. Evropská unie na to připravuje už směrnici, která bude závazná i pro Českou republiku," řekl Jaroslav Heinrich z Centra dopravního výzkumu.

Autor:


Po stopách vrahů


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Posíláme slevový kód, řekl ženě falešný operátor. Přišel ji na tisícovku

O tisíc korun přišla v uplynulých dnech žena z Jesenicka, které zavolal neznámý muž a představil se jako operátor telefonní společnosti volající kvůli slevě....  celý článek

Policista zastavuje na pražské magistrále auto během bezpečnostní akce.
Mladý opilý řidič na křižovatce zhasl světla a zběsile ujížděl policii

Ústecká policejní hlídka při nočním průjezdu městem zpozorovala Volkswagen Golf, který na kruhovém objezdu náhle zhasl světla a prudce zrychlil. Policejní vůz...  celý článek

Okresní soud v Klatovech.
Muže trestaného za stalking teď soudí i za týrání manželky

Invalidní důchodce M. B. z Nýrska obžalovaný z týrání a vydírání manželky stanul ve čtvrtek před soudem v Klatovech. Podle spisu ženu dlouhodobě ponižoval, bil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.