Obří areál, kde denně nakupují, jedí, sledují filmy nebo sportují tisíce lidí, má ve svém portfoliu finanční společnost Jones Lang LaSalle. Za kolik a proč je centrum k prodeji a do kdy ho chce britská firma Somerston prodat, všichni zatím tají. Jako první přinesly zprávu Hospodářské noviny.
Co bude na účtu za brněnskou Olympii* 220 obchodů |
"Mohu potvrdit, že Olympia je na prodej. To je ale všechno, na věc je uvalené informační embargo," tvrdí investiční analytik pražské pobočky Jones Lang LaSalle. Stejně mluví i Monika Findoráková, mluvčí Olympie: "Vlastník si nepřeje, abychom cokoli o prodeji říkali."
Na prodej jsou podobné nákupní galerie také v Ostravě a Liberci.
Centrum se prodá za miliardy
Podle odhadů finančních analytiků se bude cena, kterou Somerston za Olympii dostane, pohybovat v miliardách korun. "Centrum je ziskové a daří se mu, proto přitahuje zájem investorů hlavně ze strany velkých realitních fondů, které kupují už zavedené obchodní nemovitosti," vysvětlil analytik Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.
Somerston nedávno dokončil dostavbu Olympie, čtvrtá etapa stála 800 milionů korun. Nákupní centrum za ni loni dokonce získalo první cenu v prestižní soutěži Best of Realty. Areál se rozrostl na 111 tisíc metrů čtverečních, což je plocha zhruba třinácti fotbalových hřišť.
Přesná čísla o tom, jak Olympia vydělává, k dispozici nejsou. Soukromí vlastníci podobných center nemají povinnost zisky zveřejňovat. Somerston uvádí jen to, že zaznamenává meziroční růst.
Olympia by měla nadále zůstat nákupním centrem
Podle prognóz zůstane Olympia nákupním centrem i po svém prodeji, byť se třeba může přejmenovat nebo se mohou změnit některé drobnosti. "Obchodní a marketingová politika by měla zůstat stejná nebo podobná, nevidím důvod k nějaké výrazné změně, když centrum vydělává a funguje," dodává Moravanský.
Pro zákazníky Olympie se tedy zřejmě moc nezmění, podobně by na tom měly být i nájemci jednotlivých obchodů. Těch je dnes dvě stě dvacet.