Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Čína buduje největší město světa, má být osmdesátkrát větší než Praha

  17:27aktualizováno  17:27
Čína se chystá vybudovat největší město světa, kde bude žít na 42 milionů obyvatel a rozlohou bude osmdesátkrát větší než Praha. Nová megalopole vznikne spojením už existujících devíti měst v deltě Perlové řeky na jihu země. S vybudováním nezbytné infrastruktury chce být říše středu hotova do šesti let.

Město Kuang-čou, které bude součástí nové čínské megalopole foto: Profimedia.cz | foto: Profimedia.cz

Plány čínských stavitelů jsou vskutku smělé - megalopole se má rozkládat na více než 40 tisících kilometrech čtverečních a svým domovem ji bude nazývat na 42 milionů lidí. Pro srovnání - Praha je s necelými pěti sty kilometry čtverečními asi 83krát menší.

Čínské megalopole

V Číně je přes 160 měst, která mají přes milion obyvatel. V pěti městech pak žije přes 10 milionů lidí. Největší čínskou megalopolí je dosud Čchung-Čching, kde napočítali přes 31 milionů obyvatel, nutno dodat že velkou část města tvoří v podstatě venkov, který město považuje za svou součást. Na druhém místě je Šanghaj se 20 miliony a na třetím Peking s 18 miliony lidmi.

Budoucí chlouba Číny zatím ještě nemá jméno. I tak ale předstihne současné největší město světa Tokio, které má (i se svými předměstími) více než 35 milionů obyvatel

"Nebude jako Velký Londýn nebo Velké Tokio, protože v srdci megalopole neleží žádné velké město. A nemůžeme ji prostě pojmenovat po jednom z existujících měst," přiblížil Ma Siang-ming, který má na starosti celý projekt.

Cena: 2 biliony jüanů

Čínská megalopole vznikne vlastně spojením devíti už existujících měst v deltě Perlové řeky, z nichž největší je Kuang-čou či Šen-čen. Všech devět měst tvoří dohromady skoro desetinu čínské ekonomiky, uvedl server telegraph.co.uk.

Plány čínských stavitelů počítají, že velkolepý projekt potrvá asi šest let, během nichž stávající města pořádně propojí dopravní či energetická infrastruktura, to vše za 2 biliony jüanů, což je v přepočtu asi 5,4 bilionů korun.

V novém městě přibude například 29 železničních linek, které by měly zajistit, že cesta mezi různými centry města by neměla trvat déle než hodinu. "Pomůže to rozšířit průmysl a pracovní příležitosti rovnoměrně v regionu a také veřejné služby budou rozloženy spravedlivěji," vysvětlil smysl nové megalopole Ma Siang-ming.

Oblast budoucího největšího města světa

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

STŘEDOVĚK V SYDNEY. Středověcí „rytíři“ Luke Binks a Andrew McKinno pózují...
TÝDEN OBRAZEM: Prasečí koupel, moře bicyklů a středověk v Sydney

V australském Sydney se pořádal turnaj šermířů, Indové slavili výročí vyhlášení nezávislosti a v Londýně si to mezi sebou rozdaly wrestlerky. I tento týden vám...  celý článek

Donald Trump a jeho nejbližší spolupracovníci na snímku z 28. ledna 2017....
Chaos v Bílém domě. Z Trumpova původního týmu zbyl jediný muž

Konec Steva Bannona ve funkci hlavního poradce Donalda Trumpa opět ukázal, že udržet si místo v Bílém domě není jen tak. Americký prezident se během necelých...  celý článek

Desítky vozidel se za sebou nahromadilo po záplavách na Krymu
VIDEO: Auta se po záplavách na Krymu naskládala za sebou jako domino

Páteční prudké deště způsobily na poloostrově Krym záplavy. Jedním z následků velké vody a bahna bylo i odvlečení asi padesátky aut, která se následně za sebou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.