Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Čína buduje největší město světa, má být osmdesátkrát větší než Praha

  17:27aktualizováno  17:27
Čína se chystá vybudovat největší město světa, kde bude žít na 42 milionů obyvatel a rozlohou bude osmdesátkrát větší než Praha. Nová megalopole vznikne spojením už existujících devíti měst v deltě Perlové řeky na jihu země. S vybudováním nezbytné infrastruktury chce být říše středu hotova do šesti let.

Město Kuang-čou, které bude součástí nové čínské megalopole foto: Profimedia.cz | foto: Profimedia.cz

Plány čínských stavitelů jsou vskutku smělé - megalopole se má rozkládat na více než 40 tisících kilometrech čtverečních a svým domovem ji bude nazývat na 42 milionů lidí. Pro srovnání - Praha je s necelými pěti sty kilometry čtverečními asi 83krát menší.

Čínské megalopole

V Číně je přes 160 měst, která mají přes milion obyvatel. V pěti městech pak žije přes 10 milionů lidí. Největší čínskou megalopolí je dosud Čchung-Čching, kde napočítali přes 31 milionů obyvatel, nutno dodat že velkou část města tvoří v podstatě venkov, který město považuje za svou součást. Na druhém místě je Šanghaj se 20 miliony a na třetím Peking s 18 miliony lidmi.

Budoucí chlouba Číny zatím ještě nemá jméno. I tak ale předstihne současné největší město světa Tokio, které má (i se svými předměstími) více než 35 milionů obyvatel

"Nebude jako Velký Londýn nebo Velké Tokio, protože v srdci megalopole neleží žádné velké město. A nemůžeme ji prostě pojmenovat po jednom z existujících měst," přiblížil Ma Siang-ming, který má na starosti celý projekt.

Cena: 2 biliony jüanů

Čínská megalopole vznikne vlastně spojením devíti už existujících měst v deltě Perlové řeky, z nichž největší je Kuang-čou či Šen-čen. Všech devět měst tvoří dohromady skoro desetinu čínské ekonomiky, uvedl server telegraph.co.uk.

Plány čínských stavitelů počítají, že velkolepý projekt potrvá asi šest let, během nichž stávající města pořádně propojí dopravní či energetická infrastruktura, to vše za 2 biliony jüanů, což je v přepočtu asi 5,4 bilionů korun.

V novém městě přibude například 29 železničních linek, které by měly zajistit, že cesta mezi různými centry města by neměla trvat déle než hodinu. "Pomůže to rozšířit průmysl a pracovní příležitosti rovnoměrně v regionu a také veřejné služby budou rozloženy spravedlivěji," vysvětlil smysl nové megalopole Ma Siang-ming.

Oblast budoucího největšího města světa

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalý slovenský ministr hospodářství Pavol Rusko
Slovenská policie zadržela exministra Ruska, měl si objednat vraždu

Slovenská policie zadržela bývalého spolumajitele soukromé televize Markíza a exministra hospodářství Pavola Ruska. Podezírá ho, že si před 20 lety v podsvětí...  celý článek

OBRAZEC. Muž hraje basketbal na obrazci vyhotoveném v atriu Woodwardovy budovy...
TÝDEN OBRAZEM: Robozápasník, ruská přípravka a prchající Rohingové

V severošpanělské Galicii řádily požáry, keňská policie tvrdě zasáhla proti opozičním politikům a na Havaji se konal tradiční závod Ironman. I tuto neděli se...  celý článek

Hnutí ANO slaví, čeká se na Babišovu tiskovou konferenci. (21. října 2017)
AfD si pochvaluje vítězství Babiše, Rusko vyhlíží zlepšení vztahů

Volbou Andreje Babiše se Česko podle Alternativy pro Německo řadí mezi státy, které se brání proti bruselské politice přerozdělování uprchlíků. Šéf hnutí ANO...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.