Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsem dětina, stěžuje si Paroubek na Novu

  8:40aktualizováno  8:40
"Kdyby tihle dětinové poměrně citelně nezasahovali do našich životů, bylo by jejich soutěžení, kdo dočurá dál, případně výš, celkem nezajímavé." Mimo jiné i tato věta z obrazovky TV Nova velmi "vytočila" předsedu ČSSD Jiřího Paroubka.

Jiří Paroubek se domnívá, že se Nova snažila poškodit ČSSD. | foto: MF DNES

Výrok komentoval počínání politiků v loňském roce a Nova ho odvysílala na Nový rok v publicistickém pořadu Střepiny.

Bývalého premiéra rozčílil natolik, že si stěžuje televizi Nova a podle mluvčí ČSSD Květy Kočové poslal v pátek stížnost i Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

Ve Střepinách šéfredaktor publicistiky na Nově Stanislav Brunclík vlastním komentářem zhodnotil loňské politické události v Česku. Pořad podle šéfa ČSSD překročil hranici dobrého vychování, překrucoval fakta a měl poškodit hlavně jeho stranu.

Paroubek to tvrdí v dopise, který poslal vedení Novy a zveřejnil na internetových stránkách ČSSD. Co Paroubka tolik zlobí?

Nova upozornila na některé pro něj citlivé události. Citovala z povolebního Paroubkova projevu, kde přirovnal situaci v zemi k únoru 1948 a za nějž ho kritizovali i kolegové.

Výslovně si šéf ČSSD stěžuje i na to, jak Nova připomněla zprávu Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (tzv. Kubiceho zprávu).

Televize však jen upozornila na to, že zpráva, která naznačila propojení některých politiků ČSSD s organizovaným zločinem, ovlivnila volby.

Mohlo to být i tvrdší
Mluvčí televize Veronika Šmítková MF DNES poskytla vyjádření Brunclíka, který tvrdí, že Paroubkově stížnosti nerozumí. Připouští, že výrok "kdo dočurá dál, případně výš" může někdo chápat urážlivě, ale jde prý o nadsázku.

"Dovedu si představit i daleko tvrdší formulaci k práci politiků, za kterou je myslím docela dobře platíme," uvedl Brunclík. Trvá na tom, že nechtěl rozhodně Paroubka zesměšňovat.

Šéf ČSSD se v minulosti dostal několikrát do sporu s novináři. Například těsně po volbách některé z nich veřejně bez důkazů obvinil, že pracují v žoldu ODS. Později se omluvil. - více zde





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.