Po 14-ti dnech se zákazník rozhodne, zdali si službu ponechá, nebo bez nároku na zpoplatnění Telecomu vrátí.30. 8. 2004 jsem si službu u ČT objednal, což mi bylo e-mailem téhož dne potvrzeno. Jelikož jsem však během inzerovaných dvou týdnů slibovaný modem nedostal, urgoval jsem jeho zaslání na telefonní infolince. Uplynuly další dva týdny, potom čtyři, šest a na konci října jsem byl stále bez modemu a bez internetu.
Na infolince mi k mému překvapení po delším rozmýšlení sdělili, že ADSL nelze na mém telefonním čísle zřídit. Zajímavé zjištění po dvou měsících a po blahopřejných e-mailech k objednání služby.
O to překvapeněji jsem si ve stejný den přečetl e-mail, kde mi ČT sděluje, že technické šetření proběhlo úspěšně, a proto ať nelením, a skvělou službu využiji.
Modem se mezitím potuloval neznámo kde. Naštěstí si na mne odborníci z ČT vzpomněli a 25.11. mne přátelsky upozornili, že do vypršení akce Internet Expres na zkoušku zdarma mi zbývá pouhých 7 dní. Na mou poněkud rozhořčenou odpověď, že jsem se ani po 3 měsících nedočkal ani modemu, ani aktivace služby, se Telecom samozřejmě neobtěžoval odepsat.
Český Telecom však nabízí svým zákazníkům vždy něco navíc a ani já jsem nebyl ošizen. Dnes mi přišel účet od ČT, kde mi účtuje 856,80 Kč za využívání služby Internet Express v prosinci 2004. To, že jsem dosud bez modemu, a že jsem službu nikdy neaktivoval a nevyužíval, nejspíš ani nemusím zdůrazňovat.
Ptám se sám sebe, zdali je to výraz naprostého pohrdání zákazníkem a principy slušného obchodu. Spíše si však myslím, že jde jen o další důkaz toho, v jaké křeči se společnost po personálním zemětřesení a následném příchodu nového, dezorientovaného managementu nachází.