Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Strojvůdce vlaku, který havaroval v Bronxu, si na okamžik zdřímnul

  6:55aktualizováno  6:55
Strojvůdce vlaku, po jehož vykolejení v neděli v New Yorku zemřeli čtyři lidé, prý před nehodou přemohla dřímota. Podle agentury AP to řekl šéf odborového svazu strojvůdců Anthony Bottalico. Na jak dlouhou dobu při řízení usnul, není jasné. Krevní zkouška vyloučila, že by byl muž pod vlivem alkoholu.

Šestačtyřicetiletý strojvůdce William Rockefeller jel s vlakem rychlostí 132 kilometrů za hodinu, skoro třikrát rychleji, než je v místě nehody povoleno. Čtyři cestující zemřeli, 60 lidí se při nehodě zranilo.

Zástupci Federálního výboru pro bezpečnost v dopravě (NTSB) mluvili s Rockefellerm v pondělí, ale výslech nedokončili a budou v něm pokračovat zřejmě ve středu. Rockefeller, na kterého v minulosti nebyly žádné stížnosti, při výslechu řekl, že vlak fungoval normálně. Před osudnou zatáčkou však ztratil koncentraci a byl jako omámený.

Fotogalerie

Šéf odborů strojvůdců Bottalico, který s Rockefellerem po nehodě mluvil, řekl, že to bylo něco jako "dálniční hypnóza". "Díváte se před sebe a vidíte jen koleje a jenom koleje a ztratíte perspektivu," dodal. Strojvůdce si podle něj "v podstatě zadříml" a prožil "obdobnou věc jakou zažíváme, když řídíme auto...mikrospánek nebo co to může být", uvedl Bottalico.

Strojvůdce si podle něj plně nepamatuje, co se stalo, ale vzpomíná si, jak se probral z přechodného transu a začal před nebezpečnou zatáčkou brzdit. Alkohol ani jiné omamné látky však strojvůdce v krvi neměl.

Podle šéfa odborů strojvůdců Bottalica jistě dojde vyšetřování k závěru, že Rockefeller neměl žádné negativní úmysly. "Zlomily ho ztráty na životech a zranění cestujících i kolegů," dodal.

Podle newyorského guvernéra Andrewa Cuoma by měl být strojvůdce potrestán, protože tak výrazné překročení rychlosti je "hrubým odchýlením se od normy".

Podle úvodního šetření se zdá, že nehodu nezpůsobila žádná technická závada. Federální výbor pro bezpečnost v dopravě (NTSB) nezjistil žádné chyby v brzdném systému vlaku. Brzdy ve všech devíti stanicích předcházejících nehodě fungovaly bez problému, stejně jako drážní signalizace.

Vyšetřovatelé zatím nedošli k žádnému závěru o příčině nehody a šetření potrvá týdny, možná měsíce, zdůraznil NTSB.

Autoři: ,


Témata: nehody, Alkohol




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.