Ojedinělé technické dílo z počátku století bylo dosud považováno za jeden z nejbezpečnějších dopravních prostředků. Případ začala okamžitě vyšetřovat německá prokuratura, která podle prvních poznatků nevylučuje jako příčinu neštěstí šlendriánství při nynějších rekonstrukčních pracích.
Vlak vyjel z koleje, na níž je zavěšen, dopadl na potrubí dálkového vytápění a rozlomil se na půl.
Jako důležitý dopravní prostředek ve Wuppertalu patří nadzemní dráha zároveň k prvořadým technickým a historickým památkám. Vybudována nad řečištěm Wupperu byla uvedena do provozu v roce 1901, je dlouhá přes 13 kilometrů a má 16 zastávek. V místě nehody je řeka mělká necelý metr, takže voda sama pro pasažéry větší nebezpečí neznamenala.
Nehoda se stala mezi druhým a třetím kilometrem trasy. Vzhledem ke svému stáří byla dráha v poslední době postupně za provozu, zvláště v noci a o víkendech, renovována.
" Je to první nehoda ve stoleté historii lanovky ... Jsme všichni šokováni," reagoval na nehodu mluvčí wuppertalské lanovky Lutz Meyer.
Zřícený vlak visuté lanovky v německém Wuppertalu |
Havarované vagóny lanovky, která se zřítila z výšky necelých deseti metrů |
Záchranáři na místě nehody |