Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kapitán osudného letu Air France nebyl včas v kabině asi kvůli letušce

  10:57
Po více než třech letech od pádu letadla společnosti Air France do Atlantiku se nejspíš ukazuje, proč tehdy kapitán letu nestihl včas doběhnout z plánované přestávky do pilotní kabiny. Na palubě byla údajně letuška, s níž měl kapitán románek.

Takzvaná černá skříňka z airbusu Air France, který se v roce 2009 zřítil do moře. | foto: AP

Jak uvedl deník International Business Times, dva nezávislé zdroje potvrdily televizi ABC News, že na palubě letu 447 byla také Veronique Gaignardová, letuška Air France, tehdy mimo službu. Těsně před tím, než se letadlo dostalo 1. června 2009 brzy ráno do problémů zaviněných špatným počasím, odešel osmapadesátiletý kapitán Marc Dubois na plánovanou přestávku.

Fotogalerie

Podle ABC News není jasné, zda Dubois odešel trávit svou přestávku právě s Gaignardovou. Ale vzhledem k její přítomnosti na palubě mimo službu je to možné.

A právě chvíle s milenkou mohou být tím důvodem, proč nestihl dorazit včas do kabiny, kdy se jej snažili zpět zavolat kopiloti Cedric Bonin a David Robert.

Ředitel francouzského Úřadu pro vyšetřování a analýzy pro bezpečnost civilního letectví (BEA) Jean-Paul Trodec řekl, že případnou roli letušky vyšetřování neřešilo, protože úřad nezajímá osobní život kapitána.

Informace se objevují ve chvíli, kdy do vydání oficiální zprávy vyšetřování nehody chybí třiadvacet dní. Podle ABC News odmítla společnost Air France žádost o interview s komentářem, že počká, až BEA zveřejní zmiňovanou zprávu.

Neovladatelné letadlo padalo do oceánu tři a půl minuty

Podle záznamů získaných z černých skříněk padal letoun přesně tři a půl minuty, než v takřka dvousetkilometrové rychlosti narazil do hladiny Atlantského oceánu. Těsně před dopadem bylo letadlo v poloze strmého stoupání, havárii se však už nepodařilo zabránit (více informací zde).

Kopiloti se dostali do problémů poté, co letadlu přestal fungovat rychloměr, který podle dosavadního vyšetřování BEA mohl zamrznout. Tato závada vypnula funkci autopilota a Bonin ani Robert nestihli adekvátně zareagovat, protože neměli dostatečný trénink na podobnou situaci. Kapitán Dubois se do kabiny vrátil po více než minutě od volání kolegů a havárii už nestihl odvrátit.

Při nehodě zahynulo všech 229 osob na palubě, některá těla obětí a kusy trosek letadla byly vyzvednuty z hlubin Atlantského oceánu až na jaře 2011, a to z hloubky 3 900 metrů.

 

Autor:
  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?

Nový jarní katalog Tesco!
Nový jarní katalog Tesco!

Klasické letáky a speciální katalogy vašeho obchodu Tesco právě vycházejí.

AkčníCeny.cz

Kapitán osudného letu Air France nebyl včas v kabině asi kvůli letušce

DanielaZla to je zcela bezne
bar.bu.do
ze Air France se to bude snazit svalit na piloty.Ty jsi tenkrat vyslovne rekl, ze se NIKDY NEDOZVIME pricinu, protoze...
pitotky s velkym P!Po nehode byla okamzite urychlena jejich vymena (americky vyrobce?) ve flotile Air France. Tyto...
Vstoupit do diskuse

V diskusi je 385 příspěvků, poslední příspěvek 5. 7. 2012, 18:42



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.