Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nehod kamionů přibývá, mohou za ně řidiči

  16:21aktualizováno  16:21
Na českých silnicích výrazně přibylo dopravních nehod, které způsobili řidiči nákladních automobilů. Do konce července se stalo takových havárií už téměř šestnáct a půl tisíce, což je oproti loňskému roku nárůst o 10 procent. Zemřelo i víc lidí.

Mrtvých bylo celkem 76, loni o sedm méně.

"Nárůst je jednoznačný. Jeho příčiny ale nikdo přesně nezná," řekl Josef Tesařík z republikové dopravní policie. "Může to souviset s tím, jak na řidiče nákladních aut tlačí jejich zaměstnavatelé, kteří chtějí, aby zákazník zboží dostal co nejdřív."

Podle jeho názoru tomu napovídá i porušování předpisů. "Nejčastějším přestupkem u profesionálních řidičů je právě vysoká rychlost."

Přesně údaje o tom, kolik řidičů nákladních aut běžně rychlost překračuje, chybějí. Odhad je minimálně deset procent.

Zhruba stejně často profesionální řidiči porušují dopravní předpisy i v jiných věcech, například nedělají zákonem nařízené bezpečnostní přestávky či mají na korbě naloženo víc, než smějí.

"Od začátku roku, kdy jsme začali s důkladnějšími kontrolami nákladních aut, zastavili naši lidé 16 200 profesionálních řidičů," potvrdil ministr dopravy Milan Šimonovský. "Bezpečnostní přestávku nedodržel každý osmý," dodal.

Na řidiče tlačí jejich firmy
O tom, že dopravci tlačí na své zaměstnance, aby některé předpisy nedodržovali, mluví i Vojtěch Hromíř, zástupce generálního tajemníka sdružení Česmad Bohemia, které sdružuje automobilové dopravce.

"Mezi dopravci panuje konkurenční boj a většina se snaží zásilky přepravovat co nejrychleji a co nejlevněji," připustil Hromíř.

"Na druhou stranu to však může souviset i s tím, jak se na českých silnicích zahušťuje provoz. Jezdí se víc, přepravuje se větší množství nákladů a tudíž přibývá také nehod," dodal.

Ministr Šimonovský věří, že situaci zlepší častěji kontroly nákladních aut. "Příští rok by se také měly začít do nákladních aut montovat digitální tachometry, díky kterým půjde snadno poznat, zda řidič dělá správně bezpečnostní přestávky a dodržuje i další předpisy," řekl Šimonovský.

"Digitální tachometry budou mít nejdřív jen nová auta, takže dopad nebude příliš velký. Časem to ale zlepší a je dobré, že se systém zavede," řekl Vojtěch Hromíř.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Moravy vedro, v Čechách bouřky, varují meteorologové. Víkend proprší

Závěr týdne bude deštivý, v pátek večer přijdou do Čech bouřky a nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně...  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.