Podíl ve firmě ABL teď Bárta sice prodává, přesto je přirovnáván k exministru dopravy Aleši Řebíčkovi z ODS. Firma, již dříve vlastnil, získala během jeho působení mnohem více zakázek než dříve.
Můžete zaručit, že během vašeho působení v úřadě nezačne zázračně bohatnou vám blízká firma jako v případě vašeho předchůdce Aleše Řebíčka?
Jednoznačně! Já vám garantuji, že společnost ABL, kterou jsem vybudoval a nyní ji prodávám svému bratrovi, dostala absolutní stop stav na veškeré veřejné zakázky. A samozřejmě na ministerstvu zavedu protikorupční opatření, která jsme měli v programu. Ať už jde o přidělování zakázek firmám s jasnými vlastníky či monitoring zakázek v elektronické podobě na internetu.
Revoluce na kolejíchNový ministr otevře železnici i konkurenčním dopravcům |
Proč Věci veřejné nominovaly na dopravu právě vás?
Na to se musíte zeptat Radka Johna. Když se mě ptal, zda bych byl ochoten být ministrem, přitakal jsem. Ale řekl jsem, že bych chtěl ministerstvo, v němž bych mohl ukázat manažerské dovednosti a kde by po mně něco zůstalo. A vyšla doprava.
Jaké jsou vaše priority?
Jednoznačně urychlení oprav silnic a motivování firem, aby pracovaly co nejrychleji a nejefektivněji. Nerad bych se pouštěl do podrobností, ale krátkodobý cíl je zkvalitnit služby úřadu a dlouhodobý zefektivnit jeho fungování a zakázky.
Jaké budou vaše první kroky?
Rychle zadám hloubkové audity.