Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nechoďte do obchodu Pasko, potěšíte paní vedoucí!

  12:26aktualizováno  12:26
Pro své sportovní aktivity v zimě i v létě potřebuji v hojné míře sluneční brýle. Až dosud to byly vždy brýle "stánkových" cen a vydržely obvykle dva roky i více. Loni na podzim (přesněji v říjnu 2003) jsem se "rozšoupla" a pořídila si značkové brýle Relax v obchodě s cyklopotřebami Pasko v Brně, Lidická 32, za 599 Kč.

Prodavač mě výslovně upozornil, že mám na ně 2 roky záruku. S jejich kvalitou i tvarem jsem byla velmi spokojená, i když jsem je přes zimu nenosila příliš. Až letos v červenci se mi při pokusu o nasazení v ruce rozlomily.

Přesvědčena, že jsem brýle koupila v solidním, značkovém obchodě, s důvěrou jsem je přinesla do výše zmíněné prodejny. Ochotný prodavač mi brýle s účtenkou přijal jako reklamaci a sdělil mi, že mi budou vyměněny za stejné nebo vráceny peníze, jen co se u nich v prodejně zastaví obchodní zástupce firmy.

Byla jsem v pohodě asi týden, než mi zavolala jiná pracovnice tohoto obchodu. Sdělila mi, že si mám zlomené brýle přijít vyzvednout, protože žádnou reklamaci uplatnit nelze, byla na ně prý jen 6měsíční záruka. Dostavila jsem s tím, že na brýle byla jednoznačně záruka 2 roky. Mladá paní, která se mnou jednala už po telefonu dost nepříjemně, byla v prodejně přímo arogantní.

Označila se za vedoucí (její jméno Michaela Grégrová bylo na dveřích obchodu opatřeno titulem "zástupce vedoucího"). O 2leté záruce se se mnou zcela odmítala bavit a svého zaměstnance, který reklamaci přijal, označila za neznalého a nekompetentního.

Dokonce mi tvrdila, že před chvílí si telefonicky ověřila na České obchodní inspekci, že záruka 2 roky platí až na zboží zakoupené od 1. 1. 2004! Když se jí nedařilo zbavit se mě slušně, prohlásila, že jsem si brýle zlomila sama a teď si dovoluji je zkoušet reklamovat, a na závěr mi doporučila "A už sem víckrát nechoďte!"

Moje dospělá dcera, když to doma vyslechla, se rozhodla, že to tak nenechá. Pro jistotu jsme zavolali na Českou obchodní inspekci v Brně, kde nám nejen potvrdili, co jsme už věděly, že povinná záruka 2 roky platí na zboží zakoupené od 1. 1. 2003 až na výjimky, na které musí být zákazník písemně upozorněn, ale také nám pracovnice ČOI sdělila, že s podobným dotazem tam předešlého dne nikdo nevolal(!). Dcera v obchodě vyzbrojena svými znalostmi a odhodláním dosáhla u paní "vedoucí" zpětného převzetí brýlí k reklamaci a k vyjádření zástupce dodavatelské firmy. Také se jí však dostalo důrazného doporučení: "A už sem nikdo z vaší divné rodiny nechoďte!"

Není důležité, jak dopadlo vyřízení reklamace zástupcem firmy Relax (špatně, reklamaci neuznali - i když, na co potom taková záruka u brýlí je?). Pro mě je nejpodstatnější chování té, která se opravdu k zákazníkům chovat neumí a její doporučení - Už sem nechoďte! Musím uznat, že s něčím takovým jsem se za posledních 14 let nesetkala, zřejmě si dotyčná nějak nepřipouští, že sportovních obchodů je spousta a o jejich obratu rozhodují (ne)spokojení zákazníci.

Tímto chci vám všem čtenářům předat radu paní vedoucí. Nechoďte do obchodu Pasko v Brně na Lidické ulici, nejen chcete-li kvalitní zboží se zárukou. Uděláte radost paní "vedoucí", nebude se s vámi muset obtěžovat.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Chřipka (ilustrační foto)
Neschopenek přibylo. Nejvíc marodů na pochůzkách kontrola načapala v Praze

Pražané stůňou v průměru o několik dní kratší dobu než lidé v jiných regionech. O to častěji se ale proviní tím, že tráví čas na neschopence venku místo na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.