Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nechci hrát pasivní roli na Bártově šachovnici, psala Klasnová vedení VV

  1:16aktualizováno  1:16
Věci Veřejné ve skutečnosti řídí jediný muž - Vít Bárta, ostatní členové strany mají jen mizivý vliv. Vyplývá to z rozčarovaného dopisu Kateřiny Klasnové, kterým loni v říjnu oznamovala vedení strany konec svého působení. Ten si nakonec rozmyslela. V dopise, který se MF DNES podařilo získat, se Klasnová označuje za pasivní figurku na šachovnici Víta Bárty.

Místopředsedkyně Věcí veřejných Kateřina Klasnová v dopise otevřeně kritizuje působení svého manžela Víta Bárty. | foto: Archiv Víta Bárty

Lídr Věcí veřejných Vít Bárta si zrovna lízal rány po dvojnásobném volebním debaklu. Jeho strana nezískala v říjnu 2010 ani jediného senátora, jen minimum komunálních zastupitelů a Bárta před televizními kamerami symbolicky jedl "chudou" čočku.

Do toho loni 30. října večer sedla Bártova žena, místopředsedkyně Sněmovny Kateřina Klasnová, k počítači a ve 22:05 odeslala předsedovi Johnovi, místopředsedovi Škárkovi i svému muži e-mail.

"Dřív jsme si alespoň trochu hráli na nějakou demokracii a měla jsem aspoň trochu pocit, že jsem skutečně místopředsedkyně strany (...) a mohu něco ovlivnit. Nyní ho nemám a nechci dál hrát pasivní figurku na šachovnici VB (Víta Bárty – pozn. red.)," napsala mimo jiné.

MF DNES pravost dopisu několikanásobně ověřila. Na přímou otázku ji nezpochybnila ani sama Klasnová. Ta uvedla, že dopis nechce vůbec komentovat, a na následné nabídky rozhovoru už nereagovala. Předseda Věcí veřejných Radek John na SMS dotaz s žádostí o komentář k dopisu Klasnové včera za celý den neodpověděl.

Bez komentáře nechal téma i Klasnové manžel Vít Bárta. Není proto jisté, co Klasnovou k napsání dopisu bezprostředně motivovalo ani to, proč si nakonec svou rezignaci rozmyslela a stáhla ji.

Strana, nebo sekta?

Podle dostupných informací dodnes o dopisu vědělo jen nejužší vedení strany a i tam bylo toto téma tabu. Podle informací MF DNES se minulý týden poté, co redakce Klasnovou s dopisem konfrontovala, sešlo vedení VV a řešilo, kdo dopis vynesl a co s tím teď dělat.

Co si o slovech Klasnové o Bártově totalitním řízení strany Věci veřejné myslí ostatní členové? Předsedkyně poslaneckého klubu Věcí veřejných Kristýna Kočí řekla, že o existenci říjnového e-mailu nevěděla (tak jako ostatní oslovení poslanci).

Přímé odpovědi na to, zda ve straně vládne totalita, se vyhnula. "Asi už si všichni všimli, že pan ministr Bárta je velmi výrazná osobnost, která má velký vliv na chod strany. Je to dáno i velkou podporou od předsedy Radka Johna a skutečností, že Vít Bárta byl volebním manažerem Věcí veřejných," řekla pouze Kočí.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nehodlá počítat peníze za výjezdy do kampaně. Úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně přitom nehodlá započítávat do limitu...  celý článek

Petr Horký je organizátor akce Mýdlo na Hradě. (23. 8. 2017)
Rád bych na Mýdlo na Hradě pozval i pana Ovčáčka, říká organizátor Horký

Režisér cestovatelských a dokumentárních filmů usiluje už dva měsíce o to, aby mohl v Jižních zahradách Pražského hradu uspořádat Mýdlo na Hradě. Jenže 400...  celý článek

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.