Hororová scéna se odehrála v době, kdy dispečer zaškoloval osmadvacetiletou začínající navigátorku.
K zemi se v tu chvíli blížilo jedno z nejtěžších dopravních letadel, Boeing 747 Jumbo patřící společnosti British Airwas. Na palubě bylo 381 pasažérů z Japonska. Od dispečera dostává povolení k přístání. Začíná navádění na ranvej.
Jumbo stahuje letovou rychlost a ztrácí výšku. Přesto stále stroj, který v tu chvíli váží zhruba dvě stě tun, urazí několik set kilometrů za hodinu. Vytahuje podvozek a dosedá na dráhu.
Pilot si na poslední uvědomí, že dráha, na níž dosedá, není volná, a strhává řízení. Jumbo zvedá příď. Stojící airbus míjí o necelých čtyřicet metrů, tedy o vzdálenost, kterou při své rychlosti urazí zhruba za vteřinu.
Posádka airbusu hlásí, že těsně nad nimi proletělo dopravní letadlo. Teprve teď si navigační věž uvědomí, co se děje.
Dispečer byl postaven mimo službu už za pět minut po incidentu. Podle britských záznamů je to jeden z nejtěsnějších průletů dvou dopravních letadel. Vyšetřovací komise dospěla k závěru, že odpovědnost za incident nese v plném rozashu pětatřicetiletý dispečer. Proto byl obžalován a čeká ho soud.
Zatímco airbus společnosti British Midland s 89 cestujícími loni v dubnu čekal na ranveji na povolení ke startu, dispečer vydal povolení jinému letadlu k přistání na téže dráze. Minuly se o necelých 40 metrů (112 stop). |