Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

MF DNES: Nečas věděl o nelegálním špehování úředníků, tvrdí policie

  0:29aktualizováno  0:29
Protimafiánský útvar ÚOOZ, který tajně prověřoval podezření, že šéfka kabinetu premiéra Jana Nagyová zneužívá rozvědku ke sledování lidí, dospěl k závažnému závěru. Detektivové tvrdí, že o špehování pracovníků Úřadu vlády věděl kromě Nagyové i premiér Petr Nečas, zjistila MF DNES.

Expremiér Petr Nečas odpovídá novinářům po výslechu na policii v Praze v kauze jeho nynější manželky Jany Nečasové (dříve Nagyové). (14. listopadu 2013) | foto:  Dan Materna, MAFRA

"Ze všech zjištěných informací vyplývá, že o sledování realizovaném pracovníky Vojenského zpravodajství byli vedle Jany Nagyové informováni minimálně vedoucí Úřadu vlády Lubomír Poul, dvě osobní asistentky a premiér Petr Nečas," napsali policisté do záznamu, který je založen ve spise. A vzápětí přidali jméno dalšího muže, který o všem údajně věděl: generálního ředitele ČEZ Daniela Beneše, dobrého známého Nagyové.

Tři měsíce poté rozjeli detektivové ÚOOZ razii, při níž Nagyovou, Páleníka a další dva tehdejší zpravodajce zatkli a obvinili ze zneužití pravomoci. Olomoučtí žalobci v těchto dnech připravují jejich obžalobu. Všichni vinu popírají.

Samotný fakt, že by o všem věděl premiér Nečas, by však zpravodajcům nijak nepomohl. Ani předseda vlády totiž sám nesmí úkolovat vojenskou rozvědku.
Nečas, Beneš ani exšéf Úřadu vlády Poul obviněni nejsou.

"Ředitel Beneš si není vědom, že by věděl o jakémkoliv nezákonném jednání. Předpokládá od všech, co s nimi vede rozhovory, dodržování zákonů," uvedl mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Nečas na otázky nereagoval. Už dříve řekl, že "Vojenské zpravodajství nepřekročilo zákon".





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.