Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Premiér o Johnovi: Propojení politiky, byznysu a médií musí přestat

  18:21aktualizováno  18:56
Premiér Petr Nečas se na středočeském sněmu ODS ohradil proti angažmá předsedy Věcí veřejných Radka Johna v médiích. Žádá, aby byl John odvolán ze všech sněmovních funkcí. John nastupuje jako spolupracovník vydavatelství Empresa Media.

Premiér Petr Nečas je proti Johnovu angažmá v médiích. Ilustrační foto | foto:  Michal Šula, MAFRA

"Je to nepřijatelné propojení mediálních, politických a podnikatelských zájmů, řekl bych za hranicí skandálnosti," řekl ve čtvrtek večer premiér Petr Nečas. Podle něj nemůže Sněmovna postupovat jinak "než odvolat pana Johna ze všech funkcí, ze všech pozic včetně výborů, ve kterých je".

"Jsem přesvědčen, že toto skandální propojení politiky, byznysu a médií nemůže pokračovat," doplnil premiér.

Ve středu poslanec Radek John a bývalý publicista oznámil svůj částečný návrat k novinařině. Uvedl, že v rámci vydavatelství Empresa Media povede tým investigativních novinářů. John v tiskovém prohlášení dodal, že hodlá dál v politice zůstat, což vyvolalo vlnu nevole mezi politiky.

John současně ve středu na grémiu strany předložil návrh na svolání volební konference na začátek příštího roku s tím, že nebude znovu kandidovat na post šéfa Věcí veřejných. Pro částečný návrat k žurnalistice se rozhodl, protože některé kauzy prý nedokáže řešit ani jako politik.

John bude připravovat nový televizní pořad, couvl vydavatel

Vydavatelství Empresa Media ve čtvrtek informace o Johnově angažmá změnilo, a to právě "na základě emotivních reakcí ze strany politiků, novinářské obce i části veřejnosti", uvedl šéfredaktor Týdne a člen představenstva vydavatelství František Nachtigall. "Vydavatelství se rozhodlo upřesnit zkreslené informace," oznámil (více o upřesnění Johnovy práce zde).

Původně nakladatelství oznámilo, že John bude vedoucím publicistiky, nyní tvrdí, že jen externistou. Podle serveru Mediář.cz bude John pro TV Barrandov, v níž má vydavatelství většinový podíl, tvořit pořad připomínající známé Na vlastní oči.

John přitom uvedl, že nevidí problém v tom, že bude poslancem a předsedou sněmovního Výboru pro bezpečnost a zároveň šéfem publicistiky v Empresa Media. Někteří politici včetně prezidenta Václava Klause tím byli překvapeni.

Předseda poslanců vládní TOP 09 Petr Gazdík dokonce vyzval Johna ke složení mandátu a chce jeho odvolání z bezpečnostního výboru. Časopis Týden pak začali po oznámení nástupu Johna do vydavatelství opouštět někteří novináři.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Kučera jako první vyfotil divoké vlky na Šumavě.
První snímky divokých vlků ze Šumavy ulovil fotograf poblíž Modravy

Byli čtyři, před zimou vypadali v dobré kondici a s vlky, kteří před nedávnem utekli z výběhu v Bavorsku, neměli nic společného. Nedaleko Modravy se o víkendu...  celý článek

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Lékaři na demonstraci ve Žlebech na Kutnohorsku symbolicky pohřbili místní...
Zástupci lékařů a lékáren v Rozstřelu vysvětlí, proč se pustili do stávky

Praktičtí lékaři se chystají ve středu protestovat proti byrokracii a podfinancování praxí. K nim se připojí i lékárníci, aby upozornili na ohroženou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.