Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nebyl jsem ve zprávách, stěžuje si Jarolím. Nabídl ale staré informace

  18:52aktualizováno  18:52
Místopředseda Věcí veřejných Tomáš Jarolím se nenašel ve večerních televizních zprávách. A teď si kvůli tomu stěžuje Radě pro rozhlasové a televizní vysílání i Radě ČT. Jarolímovi chyběla v televizi informace o tiskovce, na níž s předsedou VV Radkem Johnem prezentoval informace ke kauze Mostecké uhelné. Nebyly ovšem nijak nové.

Místopředsedovi VV Tomáši Jarolímovi vadí, že se neobjevil ve večerních zprávách a stěžuje si na to mediálním radám. Na své tiskovce přitom zveřejnil informace, které nebyly prakticky ničím nové. | foto: European Initiatory Institute

"Přístup České televize, TV Nova i TV Prima, v jehož důsledku nebyly přes přísliby informace ze zmíněných tiskových konferencí odvysílány v hlavních zpravodajských relacích, je v rozporu s povinností provozovatelů poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů," napsal Jarolím šéfce Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřině Kalistové.

Co se stalo? Na 10. února Věci veřejné svolaly mimořádnou tiskovou konferenci Radka Johna a Tomáše Jarolíma ke kauze MUS. "Budou představeny nové, zásadní informace," avizoval stranický mluvčí. Dorazily všechny televizní štáby, přítomen byl i redaktor iDNES.cz. Ovšem výsledek stranické tiskovky byl více než rozpačitý, spíš by se dalo říci plonkový.

John s Jarolímem po detailním chronologickém popisu, jak stát otálel s připojením se k žalobě ve Švýcarsku na bývalé majitele uhelné společnosti, dospěli ke konstatování, že pochybilo několik ministerstev: finance, spravedlnost i zahraničí. A že Švýcaři naši zemi jasně upozornili, že Česku mohla počínáním manažerů MUS vzniknout škoda 3,5 miliardy korun.To je přitom informace, kterou již dříve média zveřejnila. iDNES.cz loni v listopadu (podrobnosti zde).

Místopředseda VV Jarolím si na nedostatečnou pozornost jeho sdělení stěžuje také Radě České televize. V tomto případě je to ještě kurióznější, celou tiskovou konferenci Jarolíma s Johnem totiž zpravodajská ČT 24 vysílala v přímém přenosu. Televize si tiskovku nechtěla nechat ujít, kdyby politici přišli s něčím opravdu převratným a novým. To se ale tentokrát nestalo.

Podobně Jarolímovi vadí, že nebyla ve večerních televizních zprávách informace o tiskové konferenci VV k podání trestního oznámení pro podezření z možného podvodu při výstavbě dálnice D47. O této iniciativě Věcí veřejných iDNES.cz informoval (podrobnosti zde). Trestní oznámení dal Jarolím mimo jiné na bývalého šéfa Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

MUDr. Martin Anders (9.8.2017)
Čekárny psychiatrů praskají ve švech. Obor je podfinancovaný, říká odborník

Čekárny psychiatrů praskají ve švech a pacientů dál přibývá. Nových specialistů se přitom i kvůli podfinancování oboru nedostává. Pomoci by mohla centra...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.