Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nebezpečných poruch tramvají přibývá

  9:29aktualizováno  9:29
Praha - Tramvaje jezdí nadoraz, takže mají častěji poruchy. Například minulý týden již dvakrát vážně ohrozily bezpečnost lidí v pražských ulicích: V úterý v Podbabě se tramvaj, která měla poškozené brzdy, při opravě na trati rozjela a vrazila do stojící soupravy. O den později soupravě linky 16 upadlo při jízdě kolo, takže na Vinohradech způsobila naprostý dopravní kolaps a musela být odstavena. Co je příčinou jejich častějších havárií?

Řidič tramvají a zároveň šéf odborářů v této profesi Tomáš Stříbrný tvrdí, že téměř všechny vozy, které má Dopravní podnik k dispozici, vyjíždějí z vozoven na linky.

"Jezdíme více než jindy, stroje se rychle opotřebovávají, a navíc jezdí nacpané lidmi, čímž se přetěžují. To jsou také důvody častějších technických závad," řekl Stříbrný.

Zatímco před povodněmi bylo v době dopravní špičky v ulicích asi šest set padesát strojů, v současnosti jich jezdí denně ve špičkách sedm set osmdesát čtyři.

Na to, zda tramvaje vyjíždějí na tratě v dobrém technickém stavu, dohlíží Drážní úřad. Od něj také musí Dopravní podnik získat povolení pro každý vůz ještě dříve, než jej nechá vozit cestující.

Miroslav Košatka z Drážního úřadu připustil, že tramvaje mají nyní, kdy nahrazují metro, častěji technické závady než dříve. Zároveň však Košatka tvrdí, že je technický stav pražských tramvají lepší než kdekoli jinde v České republice.

Proč mají elektrické dráhy takové problémy? Někteří řidiči tramvají mají jasno: "Pravidelné prohlídky se odbývají, protože vozy musí jezdit co nejčastěji, nemají na ně čas," tvrdí. Svá jména však odmítají prozradit, protože se bojí postihů v zaměstnání.

Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová to popírá. "Denně, před každým vyjetím, se tramvaj prohlíží a zjišťuje se, zda je skutečně v pořádku. Po absolvování zákonem předepsaného počtu kilometrů se provádí kontrolní prohlídky a jednou do dvou let i velká technická kontrola. Ta se také dělá po každé dopravní nehodě," řekla Kuchařová.

Podle ní může za havárii, při které tramvaji ulétlo v Blanické ulici kolo, vadný materiál.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla v zámecké kapli Zjevení Páně...
Cenný Brandlův obraz z kaple patří Smiřicím, ne farnosti, rozhodl soud

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla, který byl v českých zemích jedním z hlavních představitelů vrcholného baroka, bude i nadále patřit městu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.