Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nebezpečných poruch tramvají přibývá

  9:29aktualizováno  9:29
Praha - Tramvaje jezdí nadoraz, takže mají častěji poruchy. Například minulý týden již dvakrát vážně ohrozily bezpečnost lidí v pražských ulicích: V úterý v Podbabě se tramvaj, která měla poškozené brzdy, při opravě na trati rozjela a vrazila do stojící soupravy. O den později soupravě linky 16 upadlo při jízdě kolo, takže na Vinohradech způsobila naprostý dopravní kolaps a musela být odstavena. Co je příčinou jejich častějších havárií?

Řidič tramvají a zároveň šéf odborářů v této profesi Tomáš Stříbrný tvrdí, že téměř všechny vozy, které má Dopravní podnik k dispozici, vyjíždějí z vozoven na linky.

"Jezdíme více než jindy, stroje se rychle opotřebovávají, a navíc jezdí nacpané lidmi, čímž se přetěžují. To jsou také důvody častějších technických závad," řekl Stříbrný.

Zatímco před povodněmi bylo v době dopravní špičky v ulicích asi šest set padesát strojů, v současnosti jich jezdí denně ve špičkách sedm set osmdesát čtyři.

Na to, zda tramvaje vyjíždějí na tratě v dobrém technickém stavu, dohlíží Drážní úřad. Od něj také musí Dopravní podnik získat povolení pro každý vůz ještě dříve, než jej nechá vozit cestující.

Miroslav Košatka z Drážního úřadu připustil, že tramvaje mají nyní, kdy nahrazují metro, častěji technické závady než dříve. Zároveň však Košatka tvrdí, že je technický stav pražských tramvají lepší než kdekoli jinde v České republice.

Proč mají elektrické dráhy takové problémy? Někteří řidiči tramvají mají jasno: "Pravidelné prohlídky se odbývají, protože vozy musí jezdit co nejčastěji, nemají na ně čas," tvrdí. Svá jména však odmítají prozradit, protože se bojí postihů v zaměstnání.

Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová to popírá. "Denně, před každým vyjetím, se tramvaj prohlíží a zjišťuje se, zda je skutečně v pořádku. Po absolvování zákonem předepsaného počtu kilometrů se provádí kontrolní prohlídky a jednou do dvou let i velká technická kontrola. Ta se také dělá po každé dopravní nehodě," řekla Kuchařová.

Podle ní může za havárii, při které tramvaji ulétlo v Blanické ulici kolo, vadný materiál.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Nejvyššího soudu Pavel Šámal  (vlevo)  a ministr spravedlnosti Robert...
Pelikán chce změnit dosazování soudců. Ti tvrdí, že to omezí nezávislost

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán se pokouší dva měsíce před volbami změnit systém dosazování soudců. Způsob jejich přijímání je v Česku podle ministerstva...  celý článek

Polomy na Šumavě v okolí Nové Pece. Na snímku je silnice do Jeleních Vrchů.
Zákaz vstupu do lesů na Šumavě posvětili úředníci, může jít o život

Do známých turistických lokalit v okolí Nové Pece, Stožce ale i Horní Plané je od úterý zakázáno vstupovat. Lesy jsou nebezpečné kvůli sobotní bouřce, která v...  celý článek

Kolem poloviny studentů na školách ve městě Drammen má jiný mateřský jazyk než...
Učitelé mají smůlu. Víc než miliarda z kariérního řádu půjde na inkluzi

Velká část peněz určených na neschválený kariérní řád, konkrétně více než miliarda korun, poputuje nakonec příští rok na inkluzi. V úterý o tom podle zjištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.