Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy chtějí vrátit do hor vlaky, které se bez brzd řítily z kopce

  12:56aktualizováno  12:56
Navzdory dvěma loňským karambolům chtějí České dráhy vrátit na strmou železnici z Tanvaldu do Harrachova motorové vozy typu 843. Před rokem se v klesání z Kořenova do Desné "splašily" a přestaly brzdit. Poprvé se prohnaly dvěma zastávkami a podruhé dokonce čtyřmi.

Motorový vlak řady 843, který jezdí na trati mezi Harrachovem a Tanvaldem. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

"Nyní nasazujeme na trati Tanvald - Harrachov pouze moderní vozy Stadler, kterým problémy s brzdami nehrozí," řekl železničář a dopravní specialista Jindřich Berounský. Koordinátor veřejné dopravy v Libereckém kraji Korid ale projevil zájem, aby vozy typu 843 jezdily v horách dál.

České dráhy udělaly v klesání z Kořenova do Tanvaldu zkoušky, při nichž zjišťovaly, jak účinně vozy typu 843 brzdí a jak jim při tom prokluzují kola. "Testovali jsme nové brzdové obložení," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

S vozy typu 843 počítají železničáři na trati z Tanvaldu do Harrachova jako s posilami, pokud by Stadlery nedokázaly pobrat všechny pasažéry. České dráhy by je nasazovaly i při mimořádných událostech nebo tehdy, pokud by si je někdo objednal na zvláštní jízdy.

Loni v lednu se řítil vlak typu 843 s porouchanými brzdami do údolí rychlostí až 87 kilometrů. Podle Drážní inspekce se tehdy dopustil chyby strojvedoucí. Moderní Stadlery nemůže podobný problém potkat. Na jizerskohorské železnici se jich takřka neslyšně pohybuje šestnáct.

Specialista Berounský však upozornil, že zastaralá trať z Liberce do Tanvaldu s novými Stadlery neladí. V červnu souprava Stadler dokonce vykolejila mezi Tanvaldem a Smržovkou. "Technický stav železniční tratě, kde se vlaky Stadler pohybují, je špatný," vysvětlil.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.