Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nová silnice u Husince je nebezpečná, Jihočeský kraj ji za 10 milionů předělá

  7:30aktualizováno  18:39
Na novém obchvatu mezi jihočeským Husincem a Bělčí nejezdí řidiči ještě ani rok, ale kraj už silnici za 320 milionů korun plánuje přebudovat. Ukázalo se totiž, že zdejší křižovatka je příliš nebezpečná. Nahradit ji má nový kruhový objezd za dalších 10 milionů korun.

Nebezpečnou křižovatku na loni otevřeném obchvatu Bělče nahradí kruhový objezd | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Křižovatku řidiči už po otevření silnice loni v červnu kritizovali. Upozorňovali, že v místě, kde se protíná důležitá silnice z Vimperka do Českých Budějovic s cestou z Prachatic do Vodňan, budou těžké dopravní nehody. A jejich obavy se naplnily.

Na dvouapůlkilometrovém úseku se od otevření staly už tři karamboly.

Nová silnice

Silnice od křižovatky známé jako U stopařky u Vitějovic až do Husince na Prachaticku měří 5,5 kilometru.

První úsek k Bělči dlouhý tři kilometry postavil kraj za 150 milionů už v roce 2003.

Vloni v červnu otevřel navazující část do Husince (2,5 kilometru), která stála 320 milionů korun.

Silnice je dvouproudová, místy jsou pruhy tři. Vznikla na ní ale nebezpečná křižovatka, kterou chce kraj předělat. Místo ní postaví bezpečnější kruhový objezd.

Přitom kruhovou křižovatku chtěli postavit v nebezpečném místě od samého začátku i stavaři.

Jihočeský kraj, který cestu za 320 milionů korun financoval, se ale hájil tím, že byly problémy s výkupem pozemků, a proto musel postavit klasickou křižovatku.

Vicehejtman Martin Kuba to zdůvodňoval slovy, že bylo potřeba se pustit do stavby, aby nebyl ohrožen zisk dotace.

True

Nyní už kraj stavbu kruhového objezdu připravuje.

"Projektová dokumentace bude hotová v druhém týdnu v květnu. Pak nás čeká stavební povolení a výběr dodavatele. Uděláme vše proto, aby se se stavbou začalo ještě letos, ale spíše to vidím na druhou polovinu roku 2012," odhadl vedoucí odboru investic kraje Ludvík Zíma.

Nová bezpečnější křižovatka bude stát do deseti milionů korun a její průměr by měl být 30 metrů.

Řidiči tuto zprávu vítají. Tvrdí, že křižovatka je nebezpečná hlavně tím, že po otevření obchvatu Bělče se změnila přednost v jízdě – z hlavní silnice se stala vedlejší a obráceně.

"Dříve byla hlavní silnice od Prachatic na Vodňany. Nyní je třeba na křižovatce dávat obrovský pozor, protože na rychlém úseku člověk špatně odhadne, jakou rychlostí se jiné vozidlo blíží," komentoval křižovatku Jan Rejda z Prachatic.

True

Dopravní policisté naopak tvrdí, že pokud budou řidiči dodržovat pravidla silničního provozu, pak křižovatka nebezpečná není.

"Ze tří nehod byla jen jedna opravdu těžká. Katastrofické scénáře se nenaplnily pravděpodobně i proto, že policie dodržování rychlosti a pravidel na křižovatce téměř denně kontroluje," řekl šéf prachatických dopravních policistů Martin Grožaj.

Podle něj jsou plány na stavbu kruhové křižovatky předčasné.

"Jednoznačně kruhovou křižovatku vítám. Fungovala by jako zpomalovací prvek, ale zatím nemáme za sebou ani rok provozu a chtělo by to vychytat všechny mouchy a pak se do stavby pustit. Třeba za další rok," dodal Grožaj.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jihu jsou stále stovky lidí bez elektřiny, některé vlaky pojedou až zítra

Po páteční bouřce zůstaly v jižních Čechách stovky lidí bez elektřiny. Většina poruch už se během soboty a v noci na neděli podařila opravit, přesto zůstávají...  celý článek

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.