Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Návrh se nelíbí architektům ani občanům

  11:17aktualizováno  11:17
Zlín - Na dvě stě připomínek ke trase plánovaného obchvatu Zlína podali na radnici obyvatelé města. Lidé se bojí, že se jim kvůli rychlostní komunikaci, která vede i přes zastavěná území a po níž by mělo jezdit až třicet tisíc aut denně, značně zhorší životní podmínky. Obávají se především hluku a prachu.

„Trochu nás to vrací zpátky. Teď si netroufám říci, jak to dopadne,“ obává se zlínská radní Svatava Nováčková, která má oblast dopravy na magistrátu ve své kompetenci.

Zlín už o takzvanou pravobřežní komunikaci usiluje několik let, aby ulehčil dopravě, která je v kritickém stavu. Město je doslova přeplněno auty a soustavně trpí dopravními problémy. A to především v dopravních špičkách na hlavním tahu mezi Zlínem a Otrokovicemi. Necelých deset kilometrů řidiči někdy jedou i čtyřicet minut.

Tím, že se lidé v takovém množství proti plánovanému záměru postavili, se situace zase trochu zkomplikovala. Radnice už totiž před pár lety zaplatila několik milionů korun za zpracování studie, která navrhla optimální vedení trasy obchvatu. Teď si radní nechají za další peníze zpracovat obdobný podklad u nezávislých odborníků.

Odborníci v této nové studii posoudí oprávněnost připomínek veřejnosti. „Odhadem je asi polovina z dvou set připomínek oprávněných a studie se jimi bude zabývat. Hotova by měla být do dvou až tří měsíců,“ řekl zlínský primátor Tomáš Úlehla.

„Pokud expertiza podpoří navrženou variantu vedení trasy, potvrdí nám, že je to ideální řešení. Jestli bude její výsledek opačný, budeme uvažovat o změnách,“ vysvětluje Nováčková.

Proti návrhu trasy obchvatu se už v minulých měsících postavili například obyvatelé Lužkovic a Příluků. Tedy lidé z městských částí, které rychlostní komunikace přetíná. „Trasa zamýšlené rychlostní komunikace je vedena naprosto bezohledně vůči obyvatelům Příluků i životnímu prostředí. Také z urbanistického hlediska je zcela nepřijatelná. Proto proti ní budeme bojovat,“ řekla již před časem Ludmila Bařinková ze Sdružení za zdravé Příluky.

Ale nejde jen o nespokojenou část veřejnosti. Proti jsou i urbanisté architekti. „Dívám se na takové řešení skepticky. Na setkání architektů to kolegové přímo rozdupali,“ glosoval hlavní městský architekt Pavel Novák. A nejen to. Radní dokonce sami přiznávají, že cesta výrazně zasahuje na mnoha místech do životního prostředí.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pozůstatky vesnice Debrné u Trutnova.
Debrné u Trutnova je vesnicí duchů, obyvatele vyhnala válka i odkaliště

Ještě před 70 lety bylo Debrné u Trutnova pulzující obcí, po odsunu sudetských Němců začala devastace. Přítomnost lidí v současnosti připomínají už jen...  celý článek

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Ilustrační snímek
Senioři i děti zaplatí ročně méně za léky. Senát na to Ludvíkovi kývl

Starším lidem a rodinám s malými dětmi se finančně uleví. Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík v Senátu obhájil návrh zákona, který lidem nad 65 let a dětem...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.