Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

NATO posílá do zaplaveného Pákistánu mosty i jídlo pro miliony živořících

  10:32aktualizováno  10:32
Severoatlantická aliance pokračuje v rozsáhlé humanitární operaci na pomoc katastrofickými záplavami postiženému Pákistánu. Vlastní i pronajaté letouny přivážejí do země desítky tun materiálu.

Letoun NATO s humanitární pomocí pro Pákistán | foto: NATO

Aliance během posledního týdne dopravila do Pákistánu tuny pomoci v podobě čističek vody, stanů, přikrývek a jídla. Od konce srpna spojenci do země dodali přes 200 tun materiálu.

Jedna z největších humanitárních misí bude nadále pokračovat.

Revidované odhady pákistánských úřadů hovoří o tom, že záplavy, zaviněné dva měsíce trvajícími dešti, postihly až 20 milionů lidí, nejméně dva tisíce lidí zemřelo. Nejvíce škod voda napáchala v provinciích Sindh a Paňdžáb, zničila tam přes 1,8 milionů domů.

"Potraviny, přístřeší, hygienické zdravotnické prostředky patří nadále mezi priority. Sílí obavy z podvýživy u dětí a z nedostupnosti základních léků. Ačkoliv povodně slábnou, vytvořená jezera představují velká zdravotní rizika," uvádí se ve zvláštní situační zprávě NATO.

Povodně v Pákistánu (17. srpna 2010)V okresech Jamshoro a Dadu se záchranáři marně snaží dostat do bezpečí ještě více než 50 tisíc lidí. V dalších okresech Paňdžábu zase trpí hladem lidé ze sedmi desítek vesnic, které zůstávají odříznuty od světa. Velmi vážná je situace v provincii Sindh a v přilehlých oblastech Balúčistánu. Podle pákistánských zdrojů tam živoří až čtyři miliony lidí, jejichž přežití závisí na dodávkách pomoci.

Speciální alianční centrum EADRCC pro pomoc při katastrofách nadále shromažďuje pomoc a plánuje její přepravu do Pákistánu. Například Dánsko dopravilo pronajatým letounem do Pákistánu tři lehké polní nemocnice, Francie zase po prvních dodávkách zaplňuje pomocí 50 lodních kontejnerů na obchodní lodi Eider, která má do pákistánského Karáčí dorazit 24. listopadu.

Aliance chce Pákistánu darovat až 380 metrů provizorních mostních konstrukcí, které jsou nyní uskladněny v Kosovu. Mosty by měly do Pákistánu putovat po moři nebo po železnici. Turecko se již nabídlo, že by přepravu po železnici zajistilo.

Česká armáda se jako jedna z prvních zemí v rámci pomoci vzdala 24 předplacených letových hodin v hodnotě zhruba 30 milionů korun na těžké dopravní letouny ukrajinských a ruských přepravců, které si NATO pronajímá na strategické zásobování do misí. Díky tomu byly vypraveny do Pákistánu dva lety s pomocí. Podobně se 90 letových hodin vzdalo Německo.

Autor: natoaktual.cz






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Americký bombardér B-52 během nízkého průletu nad dráhou mošnovského letiště
Americké bombardéry mají mít stálou pohotovost jako za studené války

Americké letectvo se kvůli napětí se Severní Koreou chystá na možnost, že strategické bombardéry B-52 budou stejně jako v dobách studené války v neustálé...  celý článek

Afghánistán, Kábul
Na bojišti nikdy nevyhrajete, vzkázal Talibanu šéf NATO

NATO ani Spojené státy nedovolí, aby se Afghánistán stal znovu bezpečným útočištěm pro mezinárodní teroristy, shodli se během nečekané návštěvy Kábulu šéf...  celý článek

Mimořádný neplánovaný nácvik skupiny Saudi Hawks za zrušená vystoupení na Dnech...
Jestřábi z Arábie nakonec předvedli nad Ostravou úchvatnou podívanou

Obě plánovaná vystoupení skupiny Saudi Hawks na víkendových Dnech NATO v Ostravě překazilo počasí. Fandové letectví však nakonec o úchvatné představení...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.