Discovery může vyletět mezi 13. a 31. červencem. Poté bude možnost odstartovat až v září. Původní start na konci května byl kvůli pokračování práce na bezpečnosti raketoplánu zrušen. - více zde
Některá nová "nouzová" opatření nejsou podle USA Today v souladu s dlouhodobě trvajícími letovými pravidly NASA. Krizová řešení by přišla na řadu zejména ve chvíli, kdy by byl poškozen tepelný štít raketoplánu.
Takové poškození zavinilo havárii Columbie a smrt všech sedmi členů její posádky. Panel tepelné ochrany na křídle byl tehdy poškozen kusem izolační pěny, který se při startu odlomil z palivové nádrže. Při návratu do atmosféry se pak přehřál a křídlo se zlomilo. - více zde
Během nucené pauzy raketoplánů odborníci naprosto změnili způsob izolace palivových nádrží, aby se nemohlo opakovat odtržení kusu izolační pěny. Nová opatření NASA jsou přesto zaměřena na snížení teploty ochranného štítu při jeho případném poškození.
Podle USA Today by řídící centrum mohlo v nejkritičtějším případě zvednout při návratu k Zemi nos raketoplánu o deset stupňů oproti normálu. Rychlost klesání by se tak zmenšila. Takový manévr ale ještě nebyl vyzkoušen.
Při letu po oběžné dráze by podle dalšího bodu nouzového plánu mohla být poškozená část odvrácena od Slunce a vystavena chladu okolního vesmíru. Další bod hovoří o snižování hmotnosti. Posádka raketoplánu by se prostě zbavila nadbytečného vybavení, například skafandrů. Jejich vyhození do vesmírného prostoru nebo zanechání na stanici ISS by snížilo hmotnost raketoplánu a tím i riziko přehřátí poškozeného panelu.
"Je nepravděpodobné, že by tato opatření byla kdy použita," cituje USA Today LeRoye Caina, vedoucího letu Discovery. "Mohou ale radikálně snížit teplotu ochranného štítu, což by mohlo stačit," dodal Cain.