Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nápor cestujících metro nezvládá

  11:29aktualizováno  11:29
Praha - Dopravní podnik s velkou slávou otevřel v sobotu stanici metra Florenc. Cestující však v přeplněných soupravách, kde je hlava na hlavě, prožívají horké chvíle. To, co se děje v ranní špičce ve stanicích metra na trase C, je pouze pro silné povahy. Slabší jedinci anebo ti, kteří nechtějí zapomenout na slušnost, jsou bez šancí. Do přecpaných vozů se nedostanou a pak mají jedinou možnost - vyrazit do centra pěšky podél severojižní magistrály.

Jiří Vaněk, který ráno nastupuje na Vyšehradě říká: "První soupravu nechám ujet, ale do té druhé se už musím nějak proboxovat. Nechápu, proč s tím Dopravní podnik něco neudělá. Kupuji si jízdenku, a tak mám právo, abych jezdil jako člověk, vždyť v tak přecpaných vozech se nevozí ani dobytek na jatka."

Na trase metra C nyní jezdí vlaky mezi stanicemi Háje a Florenc, od soboty je však zrušena náhradní autobusová doprava mezi Pražského povstání a Florenc. To se ukazuje jako od dopravce nepromyšlený krok.

Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová namítá, že soupravy metra nemohou jezdit ve špičce v kratších intervalech než po dvou a půl minutách.

"Nestačily by se obracet na Florenci. Až obnovíme provoz k holešovickému nádraží, pak můžeme ve špičce zkrátit intervaly o dvacet vteřin tak, jako byly před povodněmi," řekla.

Proč však městský dopravce neobnoví alespoň částečně náhradní autobusové linky, když ranní vozy metra nejsou schopny odolávat náporu cestujících? Podle Kuchařové nechce Dopravní podnik blokovat magistrálu kvůli hodinové ranní špičce.

"Proto se zrušily pruhy na magistrále, aby tam nebyly tak obrovské zácpy. O prodloužení trasy autobusové náhradní dopravy by však musel rozhodnout magistrát," tvrdí mluvčí.

Autobusy by však nemusely jezdit ve vyhrazených pruzích vůbec anebo jen část dne. Tak je to třeba ve Vrchlického ulici, kde jsou vyhrazeny jízdní pruhy pro městské autobusy jen v určitých hodinách. Šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek připustil, že to možné je. "To ale záleží především na Dopravním podniku, jestli by to tak chtěl," dodal Heroudek.

Vlaky na celé trasa C z Nádraží Holešovic do stanice Háje začnou jezdit 18. listopadu.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zřejmě nejkontrolovanější projekt. Multifunkční kongresový areál dostal v roce...
Babišovi blízcí si akcie Čapího hnízda účelově přeprodávali, píše policie

Rodinní příslušníci Andreje Babiše (ANO) si přeprodávali akcie Čapího hnízda, aby znepřehlednili vlastnickou strukturu firmy. Podle Českého rozhlasu to policie...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.