Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Náplavky už budou jen pro pěší, dohodli se radní

  15:00aktualizováno  15:00
Pěší a cyklisté patří dovnitř, automobily pryč. Tak vypadá konečné uspořádání dopravní situace na náplavkách na Rašínově a Dvořákově nábřeží.

Parkování na náplavkách | foto: Jiří KoťátkoiDNES.cz

"Není přípustné, aby po náplavkách jezdila auta. Veřejné parkování je zrušeno," řekl radní Petr Štěpánek. Skončil tak dva týdny trvající souboj kdo s koho - mezi řidiči a chodci a cyklisty.

Změny nastanou i u stávajících parkovacích stání pro zásobování. "Auta u Mánesa budou stát vodorovně podél nábřeží, ne kolmo jako doposud, kdy nebezpečně zasahovala do cyklistické stezky," konkretizoval Štěpánek. Nový režim zavládne na náplavkách do několika týdnů.

V následujících týdnech by tak řidiče už nemělo mást ani dopravní značení, které svádí k sjezdu na náplavku. "Je protichůdné. Někde je zákaz vjezdu, jinde je vjezd povolen s omezenou rychlostí. Sjednotíme je, zákaz bude všude," přislíbil Petr Štěpánek.

Náplavky pronajala Technická správa komunikací, která patří městu, soukromé firmě Parking Praha. Ta na náplavkách zřídila parkoviště. Zmizelo teprve nedávno.

Hospodaření nového správce náplavek vyprovokovalo k dohledu nejen městské radní, ale i starosty první a druhé městské části. "Při budování Vltavské promenády budeme postupovat společně. Není možné, aby se náplavky přetavily v parkoviště či tržnici," upozornil starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Do konce roku zaplní podle plánů pět kilometrů dlouhý bulvár, táhnoucí se od Vyšehradu ke Štvanici, restaurace, dětské hřiště, plovárny, půjčovny lodiček i pětadvacet krámků s ovocem, květinami či cukrovinkami. "Domluvili jsme se, že budou mít stejnou podobu, aby nenarušovaly celkový ráz," řekla starostka Prahy 2 Jana Černochová.

Přemístěno bude i parkoviště lodí z Dvořákova nábřeží. Nově budou kotvit u Rašínova nábřeží či na opačném vltavském břehu, u nábřeží Edvarda Beneše.

Cestu mezi promenádou a ostrovy by měla zkracovat takzvaná vodní tramvaj, tedy loď, kterou by pasažéři mohli využívat jako městskou hromadnou dopravu.

O tom, že by se z Vyšehradu na Střelecký ostrov svezli za běžný dvacetikorunový lístek, si mohou ale nechat jen zdát. "Jízdenky by loď nezaplatily. Pokud by ji nikdo nedotoval, jezdila by v milionových ztrátách," mírní nadšení Jiří Prokel, ředitel společnosti Ropid, která má na starosti organizaci veřejné dopravy.

Autoři:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.