Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Konkurz vyhrál šéfův kolega z TOP 09. Malá domů to není, tvrdí oba

  • 0
Jmenování provozně technického náměstka ředitele Dopravního podniku v Ústí nad Labem připomíná stranickou malou domů. Jiří Randák byl totiž ještě minulý týden společně s šéfem představenstva firmy Jakubem Zavoralem členem regionálního vedení TOP 09.

Randáka přitom řediteli do funkce náměstka doporučilo právě představenstvo Dopravního podniku.

"Strana, která se zde prezentuje jako zastánce transparentnosti, pokračuje v zaběhnutém klientelistickém způsobu vládnutí," komentoval to Jan Kvapil z ústecké protikorupční iniciativy Stop tunelům.

Jiří Randák

Vystudoval dopravní průmyslovku a následně vysokou školu dopravní v Žilině.

Šestnáct let pracoval v železniční dopravě v Ústeckém kraji, a to až do úrovně top managementu.

Dva roky řídil jednu z filiálek firmy Četrans.

Posledních sedm let pracoval jako realizační manažer v oblasti energetiky obnovitelných zdrojů.

Randák minulý týden z regionálního výboru TOP 09 odešel a v pondělí se ujal funkce v Dopravním podniku. Že by měl stranickou výhodu, odmítá.

"Vyhrál jsem dvoukolové výběrové řízení, kde přísedícím byly i nezávislé osoby. Nemyslím si, že by členství v politické straně mělo kohokoli diskriminovat v tom, aby se mohl přihlásit do výběrového řízení," argumentuje Randák.

Šéf představenstva a Randákův stranický kolega Zavoral uvedl, že odpovědnost za jmenování náměstka ležela především na řediteli Dopravního podniku Petru Koreňovi.

"Výběr náměstka byl na řediteli podniku, který mohl, ale nemusel pana Randáka jmenovat," tvrdí Zavoral. Současně podotýká, že představenstvo doporučilo zvážit možnost, že se bude výběrové řízení opakovat.

Randák bude muset opustit dozorčí radu

Iniciativa Stop tunelům tvrdí, že systém obsazování řídicích funkcí v Dopravním podniku, který je akciovou společností města, je nastavený špatně.

Konkurz v podniku

Dopravní podnik vyhlásil výběrové řízení na post náměstka pro dopravu, ekonomiku a technický provoz.

Technicko-provozním náměstkem se stal Jiří Randák, který je spolustraníkem předsedy představenstva dopravního podniku Jakuba Zavorala (TOP 09). Na Randákův post se hlásili celkem čtyři uchazeči.

Post dopravního náměstka obhájil Milan Šlejtr, který tuto funkci zastával doposud.

Konkurz na post ekonomického náměstka byl zrušen. Tato pozice bude od ledna 2013 neobsazena.

"Chyba je v tom, že orgány podniku jsou obsazeny politiky, kteří pak prosazují své lidi. Správně by město mělo jasně deklarovat, co od Dopravního podniku chce a pak obsadit představenstvo a dozorčí radu nestrannými odborníky," říká další z členů iniciativy David Daduč.

Randák se stal náměstkem přesto, že je od března členem dozorčí rady podniku. To je v rozporu se stanovami. V dozorčí radě totiž mají zástupci firmy jen dvě místa, a ta už jsou obsazená. Randák se navíc dostal do pozice, kdy jako člen dozorčí rady dohlíží sám na sebe.

"Uvedenou skutečnost výkonný ředitel s inženýrem Randákem projednal a upozornil ho na to," uvedla Radka Opavová z Dopravního podniku.

Randák po jednání s ředitelem přislíbil, že z dozorčí rady odejde. "Rezignuji, jak je v souladu se stanovami společnosti nejdříve možné. Tedy na jednání dozorčí rady 20. prosince," řekl Randák.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video