Náměstek ministra školství Jindřich Kitzberger
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 10. června 2008 do 12:20
OTÁZKA:
Dobry den,
Zajima me, co si myslite o kvalite soukromych vysokych skol. Vzal jsem si uvazek na soukrome VS a musim konstatovat, ze kvalita je desiva. Prisedim rovnez v komisi pro souborne a statni zkousky na jinych soukromych VS (znalosti vetsiny studentu jsou nizsi nez u absolventa gymnazia). Je to proste upadek, o kterem hodlam napsat (zatím sbiram vysledky testu a provedu analyzu, ale uz ted je jasne, ze student soukrome VS toho vi mnohdy az o 70% mene nez student statni VS, kde ucim). Co si myslite o kvalite soukromych VS? Budete dále tlacit na rozdavani akreditaci (vim, ze tlaky jsou – znam osobne nektere cleny Akreditacni komise MSMT)? Nehodlate zridit dohled nad soukromymi VS?
Martin

OTÁZKA:
Dobrý den, pane náměstku. Je možné, že jste mě učil někdy v roce 88-89 na ZŠ v Praze 3 matematiku? Pokud ano, dodatečně děkuji za předané znalosti a gratuluji k úspešné kariéře. Jak na ta učitelská léta v dobách končícího socializmu dnes vzpomínáte?
Václav Slavíček

OTÁZKA:
Byl jsem se rovnez podivat na Vasem vystoupeni s panem ministrem a prof. Mateju na pude VSE. Komentovali jste tam grafy o poctu vysokoskolaku. Vase interpretace však nebyla pravdiva. Vite dobre, alespon doufam, ze Vas UIV spravne informovalo, ze v mnoha zemich zapocitali do terciarniho vzdelavani jakekoli postsekundarni vzdelavani (terciarni není totez co universitni ani postsekundarni), nekde rozhodovali na zaklade nikoli dosazeneho vzdelani, ale postu, který dana osoba zastava…Vychazim–li ze studii prof. Pruchy, mame VS absolventu dostatek.
Martin Hollar

OTÁZKA:
Dobrý den
Chtěl bych se stát učitelem,ale jsem stále na vážkách jestli je to dobrý krok.
Co myslíte?
Učil bych na střední škole.
Jirka M.

OTÁZKA:
Dobrý den. Jaký by měl podle vás být odpovídající plat pro učitele? Děkuji za odpověď.
Luboš

OTÁZKA:
Dobry den pane Kitzbergre,
rad bych znal vas nazor na situaci ucitelu : pri vyhodach jake maji (X tydnu dovolene o prazdninach, relativne kratka pracovni doba, jistota zamestnani) se jim stale nelibi jejich platy, ktere jsou vsak srovnatelne s lidmi v privatni sfere, kteri vsak nemaji zminovane vyhody. Jak se na toto divate ???
Dekuji R.
R. Palek

OTÁZKA:
Jak jste na ministerstvu prožívali včerejší stávku a demonstraci? děkuji
Jana

OTÁZKA:
Pane náměstku, letos mi byl nabídnut nástupní plat na prestižním pražském gymnáziu 14.300 Kc hrubého, na osobní ohodnocení nezbyly peníze. Vystudoval jsem na FF UK s červeným diplomem, dále jem se vzdělával v Británii na University of Cambridge, kde jsem složil mezinárodní kvalifikaci ve svém oboru. Do školství jsem nakonec nenastoupil (divíte se?). Považujete situaci (platovou, společenskou) současných učitelů za důstojnou, hodnou jejich společenského přínosu? Jaký plat by měl podle vás pobírat učitel?
Jaroslav Peknic

OTÁZKA:
Jak si můžu ověřit, že je škola kvalitní a o absolventy je zájem. Jedná se mi hlavně o střední školy. Děkuji
Michal

OTÁZKA:
Přišlo vám nefér že zaměstnanci stávkují i přesto, že pro ně ministerstvo vyjednalo peníze, sice málo, ale přesto? S pozdravem
Petr

OTÁZKA:
Zvýšování platů učitelů by mělo být přímo úměrné zvyšování jejich kvalifikace a zkušeností. Můžete prosím uvést, jak je řešeno post graduální vzdělávání učitelů v ČR a kolik učitelů se jej účastní? Jak se účast na vzdělávacích programech projevuje na platech učitelů v součastnosti a jaký je plán do budoucna?
Antonín Jančařík

OTÁZKA:
Není přece jenom možnost sehnat pro učitele ještě nějaké peníze? nebojíte se dalších stávek a protestů? děkuji
Tereza

OTÁZKA:
Dobrý den, pane náměstku co uděláte proto, aby se neopakovala situace, při které žák řekne učiteli " seber si to sám ty šmejde" jako se to stalo nyní.
milan

OTÁZKA:
Dobrý den pane náměstku, prosím Vás hovoříte (představitelé vašeho ministerstva)o tom, že mzda učitelů stále narůstá. Ale víte o tom, že minulý "nárůst" byl takový, že se musela snížit částka na ohodnocení, tzn. že nárůst mzrdy byl nulový?
Teď hovoří ministr, že na 18 měsíců sehnal peníze, z toho vyplývá, že zvýšení by mělo být od 1.7. , ale jsou prázdniny, kantoři čerpají dovolenou a mzda se v těchto měsících nebude zvyšovat, tak jak to vlastně jde. Ale nejedná se přece jen o mzdy a co materiální stránka a nepedagogičtí pracovníci, bez nich by fungování škol asi nešlo?
Děkuji
Miroslav

OTÁZKA:
Můžete my vysvětlit proč státní maturita a proč dvě varianty, jedna pro uchazeče VŠ. To se s tou první nebudu už moci přihlásit na VŠ?
aleš

předchozí | 1 2 | další |