Loď se podařilo vyprostit krátce před čtvrtou hodinou odpolední. Technici z ní odnesli už v předchozích dnech většinu písku. "Loď se nejdřív ukotvila dvěma lany do tvaru písmene V směrem do břehů," uvedl ředitel společnosti Zakládání staveb Oto Petrášek.
Aby záchranný pokus vyšel, museli ještě vodohospodáři snížit hladinu řeky, a tím i její sílu, která komplikovala vytažení plavidla.
První pokusy o vyproštění byly neúspěšné, i když se do nich zapojilo několik lodí. Technici Povodí Labe proto museli povolat z Děčína nejsilnější tuzemský remorkér, který se jmenuje Beskydy.
Je to jeden z posledních kolesových remorkérů v Česku, pochází z roku 1956, má výkon 550 koní a právě kvůli své síle u podobných případů občas asistuje.
Tentokrát mu ale síly nestačily, loď visela na jezu dál. Na místo musely připlout další dvě lodě, které se k němu připojily a pak už technici zaznamenali úspěch. Plavidlo se podařilo dostat do bezpečí a řádně ukotvit.
Nákladní člun s pískem doplul na lovosický jez z nedalekých Píšťan. Policie vyšetřuje, proč se 35metrová loď s nosností 200 tun uvolnila. Pravděpodobně byla špatně uvázaná a když přišla bouřka, utrhla se. Náklady na dopravu remorkéru Beskydy zaplatí majitel uvázlé lodě.