Taková nehoda se sice nestává často, řidiči nákladních aut však od začátku roku způsobili každý den víc než 80 dopravních nehod.
Celkem jich od ledna do konce dubna mají na svědomí téměř deset tisíc.
Policisté přesto hodnotí situaci s kamiony na českých silnicích pozitivně. Ubylo totiž lidí, kteří při nehodách nákladních aut zemřeli.
"Nehod je sice mírně víc než za stejné období loňského roku, ale letos zemřelo za první čtyři měsíce roku o čtrnáct lidí méně. Méně je také zraněných," uvedl Josef Tesařík z republikové dopravní policie.
Policisté tvrdí, že za poklesem mrtvých u nehod nákladních aut jsou především tvrdší kontroly. Hlídky, které nákladní vozy zastavují, jsou v terénu každý den. Především zjišťují, zda kamiony nejezdí přetížené, a měří jim rychlost.
Kontroly loni na podzim vyhlásila vláda. Reagovala tak na prudký nárůst nehod, za které mohli řidiči nákladních aut. Zároveň tím chtěla částečně zmírnit dopad vstupu Česka do Evropské unie. Po přijetí země do Unie totiž začalo tuzemské silnice využívat výrazně víc kamionů.
Někteří dopravní experti jsou nicméně ke kontrolám skeptičtí. "Je dobře, že jsou policisté víc u silnic vidět a že se na kamiony víc zaměřují. Bojím se ale, aby to nebyl jen krátkodobý výkyv ve statistice," konstatoval Vratislav Kelnar z Centra dopravního výzkumu.
Policisté i další odborníci upozorňují v souvislosti se statistikou o dopravních nehodách nákladních aut ještě na jednu okolnost. Veřejnost si všímá spíš havárií velkých kamionů, jejich řidiči však tvoří mezi viníky bouraček menšinu.
"Daleko hůř než oni řídí ti, kteří jezdí s menšími nákladními auty. Jsou to jedni z nejagresivnějších řidičů," dodal Kelnar.