Německý pilot letěl ve výšce 2500 stop, tedy asi 300 metrů nad terénem, neměl však tzv. odpovídač (identifikační zařízení). Viditelnost byla velmi dobrá.
Letadlo zachytil radar vojenského letiště Náměšť nad Oslavou a bylo
nahlášeno příslušným vojenským i civilním úřadům. Na letišti Ostrava-Mošnov
byl s pilotem letadla po jeho přistání o události sepsán protokol. "Měl jsem plné ruce práce a elektrárny jsem si vůbev nevšiml. Za porušení zóny se omlouvám," uvedl podle Václava Koloucha z úřadu pro civilní letectví v Praze německý pilot k incidentu.
Jaderná elektrárna Dukovany na základě těchto informací podá podnět
Policii ČR k prošetření narušení vzdušné ochranné zóny okolo elektrárny,
neboť má podezření, že došlo ke spáchání trestného činu podle § 184 -
ohrožení provozu energetického zařízení.
Letadlo, které narušilo ochranný prostor, by sice ani při pádu na jadernou elektrárnu nemělo ohrozit bezpečnost zařízení, ale porušuje předpisy.