"Na startu prezentační jízdy se sice přihlásilo až 239 vozidel, na náměstí jich však nakonec dorazilo o něco méně," řekl Igor Svítok, který je slovenským zástupcem londýnského vydavatele Guinnessových certifikátů.
Kromě Slovenska přijely malé fiaty také z Maďarska, České republiky, Rakouska, Německa a samozřejmě z mateřského Polska. Některé vozy překonaly kvůli akci i vzdálenost přes 1000 kilometrů.
"Kromě samotného rekordu šlo také o výměnu zkušeností a příjemné ohlédnutí se za časy nedávno minulými," uvedl Svítok.
Na nedalekém letišti se navíc konaly různé soutěže, například závod nejrychlejších fiatů s jednomotorovým letadlem, či dražba kapoty malucha s podpisem závodníka F 1 Michaela Schumachera.
Klub majitelů těchto vozidel podle jeho představitele Ľudevíta Matušky v současnosti registruje více než 700 vlastníků maluchů z celé Evropy. Nejdále žijícím členem je sběratel automobilů z Chile.
Nejmenší auto bývalého východního bloku se v Polsku začalo vyrábět v roce 1973 a do roku 2000 jich z továren ve městech Tychy a Bielsko-Biala vyjelo přes 3,3 milionu.
Maluchy naposledy sjely z výrobních pásů na podzim roku 2000. Šlo o limitovanou
sérii 1000 kusů s názvem Happy End. Část z nich se dostala do rukou soukromých sběratelů, některé jsou raritou automobilových muzeí.
Nový světový rekord a zápis do Guinnessovy knihy rekordů vytvořili 26. června organizátoři setkání majitelů polských aut Fiat 126 P. Na zvolenském náměstí se jich sjelo ze šesti zemí rovných 220. |
Nový světový rekord a zápis do Guinnessovy knihy rekordů vytvořili 26. června organizátoři setkání majitelů polských aut Fiat 126 P. Na zvolenském náměstí se jich sjelo ze šesti zemí rovných 220. |