Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na voliče zabraly telefony. Složenka a hlídky ne, hodnotí kampaň odborník

  3:35aktualizováno  3:35
TOP 09 se nepovedla složenka na státní dluh, u voličů nebodoval ani uražený šéf ČSSD Jiří Paroubek nebo hlídky Věcí veřejných. Zaujala naopak přívětivá tvář knížete Schwarzenberga. Projděte si největší klady a zápory předvolební kampaně. Pro MF DNES je zhodnotil odborník na marketing, šéfredaktor Marketing Journalu František Brož.

Laskavá tvář Karla Schwarzenberga u voličů bodovala, říká odborník na marketing František Brož. | foto: Josef Kopecký, iDNES.cz

Co se stranám nepovedlo:

- Kalouskova složenka
Pamatujete, jak vaši babičku vyděsila složenka a upozornění, že má zaplatit zhruba 121 tisíc korun za každého člena rodiny? Netradiční způsob, jak upozornit na výši státního dluhu, byl dobrý nápad. "Ale hlavně kvůli špatné formulaci doprovodného textu vyvolala paniku u starších lidí," míní Brož. Podle něj tím Kalousek získal nálepku chamtivce.

- Hlídky Věcí veřejných
"Veřejní hlídači" ulic byli podle Brože původně dobrou myšlenkou. Ale v praxi se nepovedli. "Nevhodně to představili. Ale hlavně, podobné hlídky nedávno zavedla extremistická Dělnická strana a postavila tak podobné nástroje mimo etickou normu," popisuje Brož.

- Ohlasy na povodně
Podle experta byla urputnost, s jakou se politici objevovali ve vyplavených oblastech, jen divadlo. "Slov bylo mnohem víc než opravdové pomoci," hodnotí snahy politiků.

- Televizní spoty
"Selhala jak ODS, která vytvořila spot jako z poloviny devadesátých let, tak ČSSD, jejíž klip připomínal regionální turistické lákadlo na hlavní atrakci – manžele Paroubkovy," soudí Brož.

- Uražený Jiří Paroubek
Neustálé útoky šéfa ČSSD na média voliče příliš neoslovily. "Tentokrát to přerostlo únosnou mez," naráží Brož na týdenní bojkot vybraných tiskovin.

Co se stranám povedlo:

- Zaujali voliče
Brutální negativní kampaně i pozitivní představování vlastního programu zabraly. "Lidé se o aktuální politickou situaci zajímají. A často dokonce i mimo hospody," říká Brož. Politici tentokrát nevykukovali jen z billboardů, ale působili i skrze blogy a sociální sítě. "Diskuse byla mnohem pestřejší než jen o poplatku u lékaře," chválí Brož.

- Telemarketing ČSSD
Sociální demokraté v posledních týdnech obvolávali desítky tisíc Pražanů. "A ti nemají rádi, když jim politika, zvlášť ta oranžová, zasahuje příliš hluboko do soukromí," myslí si Brož. ČSSD však podle něj velké sousto zvládla se ctí.

- Ikonický kníže
"Laskavý" Schwarzenberg se podle odborníka na marketing stal skvělou ikonou nové strany. "Z marketingového hlediska je jeho obličej dokonalým nástrojem," dodává.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.