Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na trať z Dejvic do centra Prahy se v pátek vrátí vlaky

  12:24aktualizováno  12:24
Na železniční trať mezi pražskými Dejvicemi a Masarykovým nádražím se po dvou a půl měsících vracejí vlaky. Ty zde přestaly jezdit v květnu kvůli výstavbě tunelového komplexu Blanka, provoz bude znovu obnoven o půlnoci ze čtvrtka na pátek.
Provoz mezi Dejvicemi a Masarykovým nádražím bude znovu obnoven o půlnoci na pátek. (Ilustrační foto)

Provoz mezi Dejvicemi a Masarykovým nádražím bude znovu obnoven o půlnoci na pátek. (Ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Oddechnou si zejména cestující, kteří jezdí do metropole za prací či zábavou z Kladenska. Nyní je totiž železničáři vysazují na provizorní zastávce Praha-Gymnasijní a do centra musí pokračovat tramvají nebo metrem. Uleví se tak i obyvatelům Dejvic a okolních čtvrtí - ti nyní musí ve vozech hromadné dopravy strpět časté tlačenice.

Přes šest kilometrů dlouhá trať se díky výluce dočkala ozdravné kúry včetně nádraží. "V nádražní budově Dejvice jsou úplně nová hala, pokladny, komerční prostory. Nová je střecha i fasáda," popisoval Radek Joklík z Českých drah.

"Vyměnili jsme přes tři sta pražců," připojil se i Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty.

Část kolejí byla dokonce přeložena. "O jeden a půl metru jsme posunuli trať v blízkosti Bubenečské ulice. Jinak bychom se tam nevešli," upřesňuje František Polák z firmy Metrostav, která tunel staví.

Dělníci využívali kolejiště k výstavbě nového mostu přes trať v sousedství starého Prašného mostu. Ten je totiž zchátralý, příliš úzký a musí být zbourán. Stane se tak na podzim. "Vlaky tudy opět nepojedou," varoval Pražany Polák.

Odříznuté tramvaje

Doprava včetně tramvají bude převedena na nový most, čímž budou mít bourací čety volné ruce. Až odklidí poslední zbytky starého Prašného mostu, postaví na jeho místě druhou část mostu nového. Tím vznikne důstojné napojení Dejvic na centrum metropole.

Přemostění bude mít totiž oproti tomu současnému o dva jízdní pruhy více, auta nebudou muset jezdit po tramvajových kolejích, širších chodníků se dočkají chodci. Stavba má být dokončena v září roku 2010.

Pátečním zprovozněním železniční trati se ale přiblíží další velmi citelná výluka. Dokonce ještě citelnější než ta současná. Metrostav totiž plánuje uzavřít pro tramvaje blízkou křižovatku ulic Milady Horákové a Svatovítská.

To znamená, že tramvajové tratě v Dejvicích, Vokovicích a v Podbabě zůstanou odříznuté od ostatní tramvajové sítě.

Tramvaje budou pendlovat jen mezi Podbabou a Divokou Šárkou. Kdy a jak dlouho tato uzavírka bude, ale není ještě jasné.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Syrský uprchlický tábor Zátarí v Jordánsku (7. prosince 2014).
Miliony z Česka na pomoc Syřanům v uprchlických táborech v Jordánsku

Další miliony korun z České republiky zamíří na pomoc Jordánsku, kde v uprchlických táborech žije dlouhodobě více než milion lidí. Ti utekli z válčící Sýrie....  celý článek

Doprava u vjezdu nového dálničního úseku D11 přes Kukleny v Hradci Králové je...
D11 stáhla kamiony ze „silnice smrti“, na kraji Hradce je klid před bouří

Dopravní situace v Hradci Králové-Kuklenách u vjezdu na nový úsek dálnice D11 připomíná klid před bouří. Podle místních je jen otázkou krátkého času, kdy ulici...  celý článek

O slyšení před komisí se přihlásil bývalý šéf fotbalu Miroslav Pelta (22. srpna...
Pelikán zbavil žalobce Zemana mlčenlivosti, před komisí mluvil i Pelta

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán zbavil mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Rozhodl se k tomu po úterním jednání s poslaneckou komisí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.