Její trasa povede kilometr dlouhým vinohradským tunelem, Nuselským údolím a přes železniční most nad řekou Vltavou pod Vyšehradem do stanice Praha-Smíchov. Odtud zvláštní vlak vystoupá skalnatým Pražským Semmeringem do stanice Hostivice, kde odbočí k jihu do Rudné u Prahy. Zde si budou moci malí i velcí pasažéři prohlédnout vlak i lokomotivu.
Při dopoledních jízdách bude vlak pokračovat zpět přes Prokopské údolí do stanice Praha-Smíchov, kde budou moci cestující vystoupit. Odtud se souprava přes most nad Vltavou, Nuselské údolí a vinohradský tunel vrátí na hlavní nádraží.
Odpolední zpáteční trasa povede přes Hostivice a Prahu-Veleslavín do stanic Praha-Dejvice a Praha-Bubny. Zájemci mohou pokračovat v jízdě přes Negrelliho viadukt nad Vltavou přes Karlín na Masarykovo nádraží.
Trať Pražského Semmeringu vede skalami na okraji Barrandova a poté po předměstských částech metropole. Byla vybudována v letech 1870 až 1872 a její součástí jsou také dva vysoké kamenné viadukty nad údolím Dalejského potoka.
Trať nese jméno po alpském horském průsmyku ve východním Rakousku, kudy vedla první transalpská železnice už v roce 1854.