Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na trase A nejezdilo metro

  22:16aktualizováno  22:16
Praha - Cestující v Praze museli v neděli zapomenout na metro na trase A. Dopravní podnik totiž celý, zatím fungující, úsek uzavřel. Slibuje si od toho zrychlení likvidace povodně, která metro v srpnu výrazně poničila. "Zavření trasy nám pomůže, abychom metro opravili rychleji," zdůvodňovala ve zprávě pražského Dopravního podniku jeho mluvčí Michaela Kuchařová.

Jak to vlastně tři měsíce po povodních v pražském podzemí vypadá? Uzavřené stanice stále ještě připomínají nedávnou katastrofu. Málokdo by věřil, že tu budou už za několik týdnů opět jezdit vlaky plné cestujících. Takřka všude jsou stále hromady zničeného materiálu.

To je také jeden z důvodů, proč Dopravní podnik úplně uzavřel trasu A. Potřeboval sutiny z podzemí funkčími tunely odvézt. Stejně to udělal v říjnu u trasy C, když bylo třeba vyklidit jednu z nejponičenějších stanic - Florenc.

Hrozí uzavření trasy B
Stanice, které specialisté vyklízejí nyní, jsou ale výrazně hlouběji pod městským centrem než zastávky, které už se podniku podařilo pro cestující otevřít.
To potvrzuje i technický ředitel jednoho z podniků, které podzemní dráhu opravují.
"Není vyloučeno, že budeme muset na nějaký čas kvůli odvozu suti uzavřít i fungující část trasy B. Stanice a tunely jsou tam opravdu hluboko a s odvozem materiálu je tak problém," říká Josef Kutil z Inženýringu dopravních staveb.

Dopravní podnik slibuje, že všechny zničené stanice otevře do konce března. "Termíny jsou zatím orientační. Je také možné, že některé úseky se nám podaří zprovoznit dřív," slibuje mluvčí Kuchařová.

Tím ale jistoty končí. Zatím se totiž neví, z čeho všechny opravy podnik zaplatí. Potřebuje šest miliard korun. Stát zatím přislíbil tři miliardy a pojišťovna zaplatí jednu miliardu. Zbývající dvě miliardy bude muset zřejmě sehnat město.

Jisté zatím není ani to, zda bude někdy znám konkrétní viník zatopení pražského metra. Policejní i magistrátní vyšetřovatelé zatím naznačují, že obviněn nebude asi nikdo. Stále se ale čeká na řadu znaleckých posudků.

Poškozené stanice
Mezi stanice trasy A poničené povodní patřily Malostranská, Staroměstská, Můstek a Muzeum.

Stanice Muzeum A se už otevřela 26. října. Z Náměstí Míru jezdí vlaky na Muzeum kyvadlově po jedné koleji v intervalu 3,5 až čtyři minuty. V uzavřeném úseku Dejvická - Muzeum nahrazuje nefunkční metro tramvajová linka X-A.

Poprvé se cestující svezou po celé trase 23. prosince. Vlaky pojedou ze Skalky na Dejvickou a kromě Staroměstské a Malostranské zastaví ve všech stranicích. Tyto stanice začnou fungovat v polovině ledna.

Do Vánoc pojede celé 'céčko' i 'áčko'
Vánoční nákupy v Praze budou příjemnější. Do Štědrého dne Dopravní podnik zprovozní celé trasy metra A a C. Kromě stanic Staroměstská a Malostranská budou soupravy stavět všude. Navíc na trase B má už 9. prosince vyjet metro ze stanice Smíchovské nádraží na Karlovo náměstí a o sedm dní později z Černého Mostu na Palmovku.

Provoz mezi Smíchovským nádražím a Karlovým náměstím budou už 9. prosince zajišťovat  dvě kyvadlové soupravy. Ve stanici Smíchovské nádraží cestující musí přestoupit.

Od 16. prosince bude kyvadlově zajištěna i doprava mezi Černým Mostem a Palmovkou. Přestupovat se bude ve stanici Kolbenova, kde cestují přejdou na protější nástupiště. Dokud neskončí oprava eskalátorů, nebudou vlaky stavět ve stanici Českomoravská.

Celé trasy B cestující využijí už 30. ledna s výjimkou nejponičenějších stanic Invalidovna, Křižíkova, Náměstí Republiky a Národní třída. Těmi budou soupravy zpočátku jen projíždět. Dopravní podnik je zprovozní nejpozději koncem března. 

Tři dny před Vánocemi pojede celá trasa A. Kromě stanic Malostranská a Staroměstká budou soupravy stavět všude. Celá trasa by měla být zprovozněná v polovině ledna příštího roku.

Do Vánoc budou cestují používat i stanici Vltavská na trase C.

Montéři dokončují poslední opravy eskalátorů ve stanici metra trasy C Holešovice, která bude uvedena do provozu v pondělí. (14. listopadu 2002)

Montéři dokončují poslední opravy eskalátorů ve stanici metra trasy C Holešovice, která bude uvedena do provozu v pondělí. (14. listopadu 2002)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke kůrovci se přidala vichřice. Z Bruntálska postupně mizí lesy

Místo klidu a čerstvého vzduchu lesní dělníci a těžká technika. V lesích na Bruntálsku se kromě těžby kůrovcového dřeva likvidují škody po vichřici z minulého...  celý článek

Ludmila Havránková poblíž dálnice D11 v Hradci Králové (21.8.2017).
O dostavbu D11 jim nešlo, hrálo se o pozemky, říká statkářka Havránková

Statkářka Ludmila Havránková bude už navždy spojována s dálnicí D11 u Hradce Králové. Odmítá, že to byla ona, kdo na roky zastavil výstavbu, ačkoli pro mnohé...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.