Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na smrt odsouzená Íránka přiznala nevěru v televizi. Zřejmě musela

  15:09aktualizováno  15:09
Západním světem nedávno otřásl případ Íránky odsouzené za údajné cizoložství na smrt ukamenováním. Teď se v íránské televizi objevily záběry, kde se Aštianiová k nevěře přiznává. Podle jejího obhájce, který nedávno utekl do Evropy, je možné, že takto vypovídala, aby si zachránila život.

Íránka Sakíneh Mohammadi Aštianiová. | foto: AP

Začátkem července odsoudil íránský tribunál třiačtyřicetiletou Sakíne Aštianíovou k smrti ukamenováním, protože se podle něj dopustila cizoložství se svým bratrancem. Navíc prý věděla o tom, že se muž chystá zabít jejího manžela.

Sakíneh Aštianiová

Sakíneh Mohammadi Aštianiová je matkou dvou dětí. Podle listu The Times se chtěla rozvést se svým násilnickým manželem, ale nepovedlo se jí to. V roce 2005 byla v Tabrízu zatčena a o rok později ji soud shledal vinnou z nezákonného vztahu. Dostala za to 99 ran bičem. Později byl její případ znovu otevřen - policie vyšetřovala, zda nezavraždila svého manžela. Místo toho si vyslechla ortel za cizoložství a byla odsouzena k smrti.

Trest za spoluvinu na vraždě Íránce soud podle obhájce Mohammada Mostafáího zrušil, protože jí rodina mrtvého odpustila. Nikdo jí však neprominul nevěru, a tak jí stále hrozí ukamenování. Doprovodný trest ve výši 99 ran bičem už na ní byl vykonán.

Teď se navíc v íránské televizi objevily záběry, kde vězeňkyně odsouzená na smrt kritizuje svého právníka, který kvůli její obhajobě musel v červenci utéct do Norska. Údajně její případ zmedializoval bez jejího souhlasu, stěžuje si v televizi.

Mostafáí se obává, že byla k výpovědi přinucena. Odsouzená matka dvou dětí se ve večerním programu dále přiznala k nevěře. Navíc prý věděla, že bratranec plánuje vraždu jejího muže, i když to zprvu "nebrala vážně a myslela si, že to je vtip".

"Udělám to pro tebe, co je to za manžela?" citovala svého milence před kamerou a pokračovala s tím, že jednou přišel do domu ve chvíli, kdy dávala tchyni léky. "Viděla jsem ho se všemi těmi nástroji, elektrickými dráty a rukavicemi. Zabil manžela elektrickým proudem. Předtím mi nařídil odvést děti k babičce," uvedla zahalená žena, která je z komunity Ázerbájdžánců, takže její výpověď byla na obrazovce s titulky.

Moderátor televize pak spekuloval, že případ medializovaly západní sdělovací prostředky, zejména CNN, aby pomohly USA dosáhnout vydání tří Američanů zatčených v Íránu za špionáž.

Právník Mostafáí po odvysílání pořadu uvedl pro americkou CNN, že večerní program od půl deváté je pod kontrolou íránské rozvědky. "Nemá na něj vliv ani íránská státní televize IRIB. Jeho hlavním posláním je očerňovat lidi. Jeho zpravodajství není povětšinou reálné," vzkázal z Norska Mostafáí.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Škeble
Mlži na dně Baltského moře vyrobí víc metanu než dvacet tisíc krav

Na negativní dopady produkce hovězího masa upozorňují ekologové již dlouho – dobytek na farmách je významným zdrojem metanu, který se podílí na globálním...  celý článek

Maltská novinářka Daphne Caruanová Galiziová na archivním snímku. (6. dubna...
Bomba v autě zabila maltskou novinářku, případ bude vyšetřovat FBI

Maltskou novinářku Daphne Caruanovou Galiziovou zabil v pondělí výbuch bomby nastražené v jejím autě. Premiér Joseph Muscat označil vraždu za barbarský čin,...  celý článek

Ruský opoziční předák Alexej Navalný otevřel v Petrohradu kancelář svého...
Evropský soud nakázal Rusku odškodnit Navalného za procesní vady

Evropský soud pro lidská práva nařídil v úterý Rusku, aby vyplatilo opozičníkovi Alexeji Navalnému a jeho bratru Olegovi přibližně 76 tisíc eur (asi dva...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.