Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na Slovensko povedou tunely

  16:54aktualizováno  16:54
Pozděchov - Tunely vedoucí kopci Beskyd a Bílých Karpat - tak by měl v budoucnu vypadat rychlý a bezproblémový průjezd motoristů směrem na Slovensko. Zatím ve fázi zpracovávání dokumentace je projekt, který by mohl dát v příštích dvaceti letech práci desítkám lidí na Valašsku a zároveň zjednodušit komplikovanou dopravní situaci v silničním tahu Vizovice-Pozděchov-Horní Lideč-Střelná směrem na Slovensko.

"Stavba silnice není nic nového. Tuto trasu vymyslel už Baťa. V padesátých letech zde podle jeho návrhů chtěli vybudovat dokonce železniční trať. Pak měla být namísto železnice silnice, z toho však také sešlo," vzpomíná rodák z obce Pozděchov Jiří Nechanický.

Právě zde by měl v budoucnu tunel začínat. "V každém případě už to tam mělo být,"  poukazuje Nechanický na komplikované cestování po nepřehledných  serpentinách mezi Vizovicemi a Bratřejovem.

Starosta Pozděchova František Zicha potvrzuje, že územní plán stavby rychlostní silnice, která ponese název R49, už mají zpracovaný. "Stavba ale začne nejdříve za deset let, možná i za víc. Pro mě je to příliš  vzdálená budoucnost. Ale pokud začne, vyřeší to  situaci se zaměstnaností v okolí," míní starosta Zicha.

Komunikace, která se napojí na rychlostní silnici vedoucí ze směru Hulín-Holešov-Fryšták-Zádveřice-Vizovice, vyústí do tunelů v Pozděchově  v místech zvaných Polejsek a přes Trubiska bude pokračovat na katastr Lačnov. "Tunel bude dvojitý a v každém směru dvouproudový," vysvětluje  koordinátor a garant projektu na Vsetínsku místostarosta Vsetína  Jaromír Kudlík.

Tunely budou celkem čtyři. V pozděchovské části bude  délka jednoho tunelu 1999 metrů, druhého pak 2007 metrů. "Další dva  budou mezi Lačnovem a Lidečkem, zde bude délka tunelů téměř sedm set  metrů," informuje Kudlík.

Projekt zasahuje do chráněných přírodních území. Valašští ochránci  přírody však o projektu příliš nevědí. "Už jsem o tom slyšel, ale nevím  nic bližšího. Pokud budou zachovány přírodní hodnoty, proč ne," říká  například jednatel Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí  Milan Orálek.

Trasa rychlostní silnice bude navazovat na slovenskou dopravní tepnu R6. Letos v říjnu bude tvůrcům projektů jasno, ve kterých místech obě  silnice na sebe napojí. S výstavbou se však počítá až kolem roku 2020.

Do dnešních dnů stálo vyhotovení základní projektové dokumentace pro vsetínskou dvaceti kilometrovou část silnice téměř tři miliony korun. Do  projektu se zapojí nejenom státní prostředky, ale i finance  mikroregionu Vsetínsko v rámci programu Evropské unie Phare.

"Podali  jsme si žádost na příspěvek pro další zpracování dokumentace. Tato fáze  přijde na třináct milionů korun," tvrdí koordinátor Jaromír Kudlík.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Horký je organizátor akce Mýdlo na Hradě. (23. 8. 2017)
Rád bych na Mýdlo na Hradě pozval i pana Ovčáčka, říká organizátor Horký

Režisér cestovatelských a dokumentárních filmů Petr Horký usiluje už dva měsíce o to, aby mohl v Jižních zahradách Pražského hradu uspořádat Mýdlo na Hradě....  celý článek

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.