Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nejčastěji loni umírali řidiči, kteří ve středu vyjeli v malém autě

  15:31aktualizováno  15:31
Policie zveřejnila dopravní statistiky za rok 2011. Při 75 137 nehodách loni zahynulo 707 lidí, nejméně od roku 1990. Nejtragičtěji dopadají středeční nehody, loni měly 109 obětí. A nejčastěji vyhasl život při bouračkách nejmenších aut.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

"Pátky zůstávají dny, kdy vyšetřujeme nejvíce nehod. Druhým nejhorším dnem jsou pondělky," uvedl Petr Sobotka, který vede statistiky na policejním prezidiu.

Nejvíce mrtvých ale v roce 2011 připadalo na středu, 109, a čtvrtek - 107. Nejméně lidí na silnicích naopak umíralo v neděli, a to 92.  Policie také spočítala, jak se na tragických nehodách podílela auta v závislosti na objemu válců. Na tisíc nehod překvapivě připadá nejvíc mrtvých u aut s nejmenším obsahem motoru do jednoho litru, a to 16,7. Nejméně je to naopak u aut s obsahem motoru mezi 1,5 až 1,9 litru, a to 10,2.

Celkový počet 707 mrtvých je pak o 46 obětí nižší než v předchozím roce a vůbec nejnižší od roku 1990. "Jsem ráda, že se daří udržovat trend z posledních let, tedy meziroční snižování počtu obětí o 5,5 procenta," uvedla ředitelka oddělení BESIP na ministerstvu dopravy Ivana Pánková. Připomněla, že je to nutné, aby Česko v roce 2020 dosáhlo průměru evropských zemí, jak se zavázala vláda.

Viníky tragických nehod jsou nejčastěji řidiči osobních vozů, kteří zavinili havárie s 652 oběťmi. Mezi příčinami dlouhodobě vedou nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost a nedání přednosti.

Na pokutách řidiči v roce 2011 zaplatili 407 453 000 korun. Je to o sedm a půl milionu méně než v předchozím roce. Do pokutování se zapojili i policisté v rychlých passatech, vybrali 31 579 000 korun, o osm milionů korun více než v roce 2010. Dalších 2,4 milionu pak posádky passatů vybraly na kaucích.

Dopravní policisté loni uskutečnili devět celorepublikových dopravně-bezpečnostních akcí, 296 krajských a 1 748 okresních. Letos se chce dopravní policie podle šéfa Leoše Tržila zaměřit, kromě již tradičních kontrol alkoholu nebo stíhání agresivního chování řidičů, také na stav silnic. Slibuje častější kontroly stavu komunikací či opodstatněnosti dopravního značení.

Leoš Tržil při té příležitosti připomněl únorovou nehodu, kterou sice zavinila řidička osobního vozu, ale následky nemusely být tak tragické, nebýt příliš nízkých svodidel v místě střetu.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policie dopadla Čecha, skrývajícího se 8 let v Thajsku
VIDEO: Thajsko deportovalo Čecha, který se tam osm let vyhýbal trestu

Policie vypátrala muže, který se přes osm let vyhýbal vězení za leasingové podvody. Dvaačtyřicetiletý muž byl v červenci dopaden v Thajsku a ve středu byl...  celý článek

Řidičský průkaz (ilustrační foto)
O řidičák přijdou nově i neplatiči alimentů za studenty do 26 let

Exekutoři budou moci zabavovat řidičské průkazy i neplatičům výživného za jejich studující děti do 26 let věku. Poslaneckou novelu exekučního řádu ve středu...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.