Většina obyvatel se na radnici nedovolá vůbec, protože ve sluchátku se ozývá jen obsazovací tón. Kdo je úspěšnější a jeho telefonát úředník přijme, může mluvit sotva minutu. Poté se hovor přeruší.
"Můžeme sice volat ven, ale k nám se nikdo nedovolá. Odpovědné firmy na odstranění nedostatků intenzivně pracují," řekla mluvčí úřadu Jaroslava Tatarkovičová.
Radnice už kontaktovala některé partnery a úřady, s nimiž je v častém kontaktu, aby vedoucím odborů volali na mobilní telefony, nebo používaly elektronickou poštu. "Lidem jsme to oznámili hlášením v místním rozhlase a vyvěsili upozornění na úřední desky," doplnila tajemnice radnice Danuše Vincúrová.
Co poruchu způsobilo, zatím není jasné. Pracovníci firmy Micos, která spravuje telefonní ústřednu radnice, tvrdí, že závada není na jejich straně.
Ústředna je v pořádku. Problém je pravděpodobně v kabeláži, která patří Telecomu," uvedl vedoucí servisu firmy Jiří Vymazal.
"Naši technici jsou na místě a snaží se zjistit, zda je to softwarová chyba, nebo vada hardwaru ústředny. Problém však určitě není v kabelu, protože ten naši technici přeměřili a je v pořádku," reagoval mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Pokud technici na příčinu závady přijdou, odstraní ji nepozději dnes.
O tom, že mnozí obyvatelé Prostějova nesou telefonní poruchu nelibě, se přesvědčili nejen úředníci, ale i někteří radní. "Několik lidí se mi už dovolalo na mobil a důraznějším hlasem se mě ptalo, jestli se tady zakopáváme," přiznal místostarosta města Alois Mačák (nezávislý za ČSSD).
Menší komplikace zažili i zaměstnanci jiných úřadů. "O problémech jsem se dozvěděl v úterý. Naštěstí vedoucí odborů mají mobilní telefony," potvrdil šéf referátu vnitřních věcí prostějovského okresního úřadu Vojtěch Chromec.